یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

لزوم بازگشت هویت به جشنواره فجر انقلاب/۷

شاهمرادی زاده: جشنواره جهانی سنخیتی با ایران، اسلام و انقلاب نداشت/ دست اندرکاران جشنواره جهانی در دولت جدید نباید فرصتی برای عرض اندام داشته باشند

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی اقدام شایسته سازمان سینمایی برای ادغام بخش های ملی و جهانی جشنواره فجر و بازگشت هویت به جشنواره فجر انقلاب گفت: جشنواره جهانی فجر هیچ سنخیتی با ایران، اسلام و انقلاب نداشت و فیلمسازان متعهد، ولایتمدار، انقلابی و دلسوز نظام در این رویداد سینمایی هیچ جایی نداشتند و نفوذی ها این رویداد را که با بودجه بیت المال برگزار می شد تحت سیطره خود گرفته بودند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده امیدوارم آقای خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی دولت سیزدهم مواظب باشند تا نفوذی هایی که طی سال های گذشته در تمامی ارکان سینما فعالیت می کردند در این دولت انقلابی فرصتی برای عرض اندام پیدا نکنند.

وی سپس با بیان اینکه هیچ یک از دست اندرکاران جشنواره جهانی در دولت جدید نباید فرصتی برای کار و عرض اندام داشته باشند تصریح کرد: سینما در دولت سیزدهم باید تنها در دست نیروهای انقلابی بیفتد که در سال های گذشته در بیکاری و خانه نشینی مطلق به سر می بردند. اینجا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و بی تردید باید تمامی نیروهای وفادار به انقلاب و ولایت فقیه که دغدغه شان پرداختن به مسائل استراتژیک، دفاع مقدس، دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است در سینما اجازه فعالیت داشته باشند.

این سینماگر تأکید کرد: باید جلوی تمامی کسانی که قصد دارند سینمای ایران را نسخه دوم سینمای منحط غرب کنند با جدیت گرفته شود. این کمترین توقع و انتظار ما از آقای خزاعی است که به هیچ وجه اجازه کار و فعالیت به هیچ یک از این افراد را ندهد و جلوی شان را بگیرد.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران باید سینمایی بر علیه استکبار جهانی باشد نه سینمایی که به مذاق غربی ها خوش بیاید و برایش کف و سوت بزنند! معلوم است که ما در سینمای ایران نباید دنبال عضو شدن در نهادهای معلوم الحالی مانند «فیاپف» و... بشویم چرا که این نهادها و سازمان های جهانی، تمامی جشنواره های جهانی و تمامی کشورهای غربی در پی منافع خودشان هستند نه منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران!

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیرانی که حضور در جشنواره های جهانی و یا تقلید از جشنواره های جهانی اهمیت دارد قطعاً متعهد به اهداف و آرمان ها و شعائر انقلابی نیستند! شعار انقلاب اسلامی شعاری مشخص است؛ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»! پس بر اساس این شعار ما باید استقلال خود را حفظ کنیم و در پی آن نباشیم که غربی ها بخواهند برای ما هورا بکشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.