چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

لزوم بازگشت هویت به جشنواره فجر انقلاب/۵

حر: عضویت در هر نهاد خارجی مانند «فیاپف» اصلاً در معیارهای هویتی، دینی، اخلاقی و انقلابی ما نمی گنجد/ سینمای ما باید مروج ایدئولوژی های دینی و انقلابی باشد

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی اقدام شایسته سازمان سینمایی برای ادغام بخش های ملی و جهانی جشنواره فجر و بازگشت هویت به جشنواره فجر انقلاب گفت: برخی افراد فریاد وامصیبتا سر داده اند که ادغام جشنواره های ملی و جهانی فجر باعث خروج ما از» فیاپف» می شود! در پاسخ به آن ها باید گفت چه بهتر، چرا که عضویت در هر نهاد خارجی مانند «فیاپف» اصلاً در معیارهای هویتی، دینی، اخلاقی و انقلابی ما نمی گنجد و ما اصلاً نباید قبله آمال مان غرب گرایی و حرکت بر اساس پارامترهای آن ها باشد و از ابتدا هم نباید برای مورد تأیید گرفتن غربی ها تلاشی می کردیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا برخی افراد یادشان رفته که ما در کشوری مسلمان، در نظامی مقدس با عنوان جمهوری اسلامی ایران زیست می کنیم و سینمای مان باید تنها مروج ایدئولوژی های دینی و انقلابی باشد و بس!

وی ادامه داد: حضور در این نهاد بین المللی و دیده شدن در آن جشن و جشنواره خارجی و... برای سینمای کشور اسلامی ما نان و آب نمی شود! ما را با غربی ها چه کار است؟ دیگر این همه غرب زدگی و غرب گرایی بس است! من بسیار خوشحالم که آقای خزاعی با تدبیر ویژه شان در ستیز با غرب زدگی و غرب گرایی برخواستند و امیدوارم در این دولت دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

حر سپس با بیان اینکه سینمای ما به دلیل غرب زدگی و غرب گرایی سینماگرانش روی هوا رفته است اظهار داشت: اگر امروزه سینمای ما سرشار از فیلم های سیاه و تلخ شده به دلیل آن است که غربی ها این گونه آثار را می پسندند و سینماگران ما برای اینکه در جشنواره های آن ها دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند و روی فرش قرمز آن ها بروند چنین آثاری را بر ضد منافع ملی کشور می سازند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما باید در سینمای ایران ترتیبی اتخاذ کنیم تا هیچ سینماگری حق نداشته باشد برای جشنواره های غربی فیلم بسازد چرا که این مسأله باعث محتوای فاجعه آمیز فیلم ها می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» تصریح کرد: مدیران سینمایی دیگر نباید به هیچ فرد و دسته و گروهی اجازه دهند که مانند آنچه در جشنواره موسوم به جهانی فجر شاهد بودیم برای خود حیات خلوتی ترتیب بدهند. هر کسی کو دور ماند از اصل خویش. باز جوید روزگار وصل خویش! این نکته ای است که مدیران فرهنگی و سینمایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: آقایان آمدند و جشنواره فیلم فجر را که نماد انقلاب اسلامی بود به بهانه های واهی تکه تکه کردند و دورهمی با بودجه بیت المال ترتیب دادند که در آن از دین و ارزش و انقلاب و قرآن هیچ خبری نبود. این کارها جز کاسبی و کاسبکاری هیچ معنای دیگری ندارد و دیگر هرگز مدیران سینمایی نباید اجازه چنین کارهایی را به برخی افراد بدهند.

این کارگردان سینما در پایان این گفتگو افزود: ما نه اسکار می خواهیم، نه کن و برلین و ونیز و...؛ ما باید فقط و فقط به نیروهای انقلابی، متدین و متعهد خود تکیه کنیم تا سینمای مان بتواند مروج اهداف و آرمان های نظام اسلامی مان شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.