چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

واکنش عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما نسبت به نحوه پوشش «هک بنزین» و «داماد زاکانی» در رسانه ملی؛

شاکری‌نژاد: بابت این نوع از پوشش خبری که به مخاطب توجه می‌کند و عنصر تازگی را هم در نظر گرفته بسیار افتخار می‌کنیم

معاونت فضای مجازی صداوسیما

سینماپرس: محسن شاکری‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، عملکرد این سازمان درپوشش اخبار هک کردن جایگاه‌های سوخت و نبود بنزین را افتخار آمیز دانست.

به گزارش سینماپرس، جایگاه‌های سوخت هک شد و صداوسیما خبرنگاران خود را به محل اعزام کرد تا همزمان اوضاع را گزارش دهند. اتفاقی که در سال‌های گذشته کمتر شاهد آن بودیم اما پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما سیاست متفاوتی در پوشش اخبار را در پیش گرفته است به همین دلیل برنامه‌های خبری تلویزیون در ۲۴ ساعت گذشته، تصمیم گرفتند تا با جدیت بیش‌تری یه ماجرای نبود بنزین و هک شدن جایگاه‌های سوخت بپردازند.

محسن شاکری‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما نیز درباره سیاست متفاوت پیمان جبلی درباره پوش اخبار بحران گفت: «آقای پیمان جبلی در ابتدای شروع کارشان، تاثیر مثبتی روی شبکه اطلاع رسانی صداوسیما گذاشتند. یکی از این موارد پوشش اخبار داماد آقای زاکانی و دیگری پوشش بحران هک سامانه سوخت بود و به نظرم این موضوع قابل تقدیر است و با همین رویکرد می‌تواند در حوزه‌های مختلف ادامه پیدا کند. چون رسانه ملی تریبون نظام و انقلاب است و حسابش از جریان‌ها و رویکردهای سیاسی جدا است. در این دو روز شاهد رویکردهای بسیار خوبی از جانب مردم و اساتید ارتباطات و رسانه بودیم و از رویدادن این اتفاق بسیار خوشحالیم و امیدواریم این رویه کماکان ادامه داشته باشد و روز به روز هم پررنگ‌تر شود.»

شاکری‌نژاد ادامه داد: «این شروع ماجرا است، قرار نیست کامل باشد اما به مرور زمان بیش‌تر به رسالت خود می‌پردازد. درباره این اخباری هم که پوشش داده شده است باید گفت ما یکسری اخبار داریم که کامل نیست، مثلا ماجرای هک کردن جایگاه‌های سوخت یا ماجرای اینکه آقای علیرضا زاکانی، شهردار کنونی تهران داماد خود را به عنوان دستیارش انتخاب کرده را صداوسیما پوشش داده است. اما تنها آن بخشی را بازتاب داده که در دسترس است.»

این استاد ارتباطات درباره عملکرد صداوسیما گفت: «مسئله بنزین گستردگی بیش‌تری دارد و همه مردم جامعه با آن درگیر هستند و اخبار همه این موضوع را چه در تهران و چه در شهرستان‌ها پوشش داده است و هر لحظه که اخبار تکمیل شود پوشش خبری بیش‌تری هم وجود دارد، ما یک موضوعی داریم به نام الماس خبری، یعنی خبر کم کم کامل می‌شود و این موضوع درباره هک کردن جایگاه‌های سوخت هم وجود دارد.»

در پایان گفت: «در کل باید گفت که پیمان جبلی مدیریت خود را بسیار قوی و جدی شروع کرده است و بابت این نوع از پوشش خبری که به مخاطب توجه می‌کند و عنصر تازگی را هم در نظر گرفته، بسیار افتخار می‌کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.