شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

لزوم بازگشت هویت به جشنواره فجر انقلاب/۱

اسلاملو: عضویت در فیاپف برای سینمای ما به مثابه اجیری و بردگی است/ جشنواره جهانی نشانگر غرب زدگی، غرب ذلیلی و ذلت ایران و ایرانی بود

محمدرضا اسلاملو در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در پی اقدام شایسته سازمان سینمایی برای ادغام بخش های ملی و جهانی جشنواره فجر گفت: کسانی که در این روزها منافع خود را در خطر دیده و به تصمیم درست مدیران سینمایی معترضند باید بدانند که عضویت در فیاپف یا هر گروه و موسسه و برند غربی برای سینمای ما به مثابه اجیری و بردگی است! این ها یک مسخره بازی است که سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نباید درگیر آن شود!

این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این ها نه تنها افتخاری برای سینمای ما ندارد که باعث نوکرصفتی و ذلالت ما است! سینمای ایران هرگز نباید اسیر این واژه های گول زنک و مسخره شود، این ها درست مانند همان جایزه صلح نوبل است که همه ساله به افراد خاص نزدیک به خودشان می دهند و افراد آزاده در آن جایی ندارند. درد ما در سینمای ایران وجود سیاست گذاران و مدیرانی است که مسیر درست خود را گم کرده اند. وقوع انقلاب اسلامی که باعث شعف و خوشحالی میلیون ها نفر از مردم ایران شد و قرار بود نوکرصفتی و ذلالت ایران و ایرانی در مقابل غربی ها را پایان دهد با انجام این قبیل کارها در سینمای کشور مجدداً احیاء شد!

وی ادامه داد: ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران باید در پی رسیدن به هویت دینی، ملی و انقلابی خودمان باشیم. ما را با سینمای جهان چه کار است؟ سینمای ما باید ویترینی برای ترویج اعتقادات و باورهای مان برای ارائه به مردم آزادی خواه و انقلابی سراسر دنیا باشد که از ظلم مستکبران جان شان به لب رسیده است.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه جشنواره جهانی نشانگر غرب زدگی، غرب ذلیلی و ذلت ایران و ایرانی بود تصریح کرد: پاره پاره کردن جشنواره جهانی و کرنش در مقابل غربی ها اصلاً شایسته سینما و سینماگران کشور ما نیست. این باعث شرمساری و تأسف است که آرزو و امیال بسیاری از سینماگران ایرانی، غرب و هالیوود و جشنواره های جهانی و ظاهرسازی و شوآف های آن ها شده است.

اسلاملو متذکر شد: این درد است که برخی افراد به اسم هنرمند و مدیر و سیاست گذار این چنین شیفته غرب هستند و غرب ذلیلی در خون شان رفته است! این اتفاقات است که باعث شده تا سبک و سیاق فیلم ها و محتوای آثار ما نیز همه بر اساس امیال سیاست گذاران جشنواره های غربی باشد که یکی از اهداف شان نابودی اسلام است.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» خاطرنشان کرد: ای دو صد لعنت بر این تقلید باد! ما هرگز نباید یادمان برود که در سینمای مان نیاز به مدیرانی داریم که هیچ نگاهی به جشنواره های غربی نداشته باشند و اصلاً با سینمای غرب به ستیز و مقابله برخیزند. ما اگر با فیلمی هم در عرصه جهانی حضور پیدا می کنیم آن فیلم باید نمایانگر اهداف و آرمان های انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد نه اینکه خود را با نشان دادن سیاهی ها در عرصه بین المللی رسوای خاص و عام کنیم.

وی تأکید کرد: من از اقدام انقلابی آقای خزاعی برای احیای جشنواره فجر انقلاب اسلامی صمیمانه قدردانی می کنم و به ایشان تأکید می کنم که هرگز نباید در مقابل شانتاژهای رسانه ای افرادی که خود را به غربی ها فروخته اند کوتاه بیایند و اسیر امیال و خواسته های آن ها شوند.

این سینماگر افزود: من امیدوارم سینمای ایران در سال های پیش رو تنها مکانی برای حضور فیلمسازان دغدغه مند و متعهد انقلابی باشد و هر آنکس که نشانی از انقلابی بودن در آثارش نیست جایی برای عرض اندام نداشته باشد.

اسلاملو در همین راستا با بیان اینکه غربی ها در همه حال می خواهند به ایران و ایرانی سیلی بزنند تصریح کرد: ما باید برای تو دهانی زدن به غربی ها و سینمای غرب تمام قوای خود را به کار گیریم. غربی ها هیچ هدفی ندارند جز ذلیل کردن ایران و ایرانی و این وظیفه ما است که از طریق تولیدات ارزنده سینما با آن ها به مقابله برخیزیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: آقایان بیش از این در دامان غربی ها نیفتید! اتفاق دوپاره کردن جشنواره اگر کالبدشکافی صادقانه شود نشانگر آن خواهد بود که سیاست گذاران آن می خواستند سینمایی مطلوب غربی ها در جمهوری اسلامی ایران درست کنند که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت انقلابی به نتیجه نرسیدند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.