پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

وقاحت به سبک «وزیر فرهنگ دولت روحانی»؛

وقتی یک چهره امنیتی بجای شفاف‌سازی در مورد آمدن و ماجرای رفتن «یک‌شبه» خود از «عرصه فرهنگی» منتقد انتصاب‌های جدید در هیات امنای «فارابی» می‌شود!

ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (2)

سینماپرس: انتصاب‌های جدید در هیات امنای «فارابی» به عنوان اقدام قابل تامل دولت سیزدهم با واکنش‌های بسیاری همراه بود. اما در این میان واکنش «علی جنتی» وزیر ارشاد دولت حسن روحانی بود که ماهیت طنز پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، «علی جنتی» وزیر اسبق ارشاد در «دولت حسن روحانی» پس از مدت زمان بسیاری سایلنت بودن، سرانجام به نطق آمده و در تازه ترین اظهار نظر خود نسبت به ترکیب هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی واکنش نشان داد و به طور طعنه آمیزی نوشت: واقعاجای وزیران جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، نیرو و صمت خالی است تا سینمای ایران به اوج شکوفایی برسد. اصولا سینما نیازی به تخصص ندارد.

وقتی «جنتی» بجای شفاف‌سازی در مورد آمدن و ماجرای رفتن «یک‌شبه» خود از «عرصه فرهنگی» منتقد انتصاب‌های جدید در هیات امنای «فارابی» می‌شود!

البته نحوه بیان «علی جنتی» و تمرکز او بر عدم تخصص هیات امنای جدید سبب شد تا انتقاد ایشان بیش از هر چیز ماهیتی طنز پیدا نماید، زیرا خود ایشان در دولت حسن روحانی به یکباره بر مصدر «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» جلوس نمود و بدون هرگونه تخصص و پیشینه مدیریتی در عرصه فرهنگی به مهمترین نهاد اجرایی فرهنگی در کشور گماشته شد!

پس شاید جناب «جتتی» از عمق تصمیمات بی‌خردانه خود در سال‌های تصدی وزارتخانه آگاه نباشد و یا هیچ‌گاه نخواهند و یا نتوانند نسبت به چرایی گزینش خود به عنوان یک چهره امنیتی و سیاسی برای حضور در جایگاه «وزیر ارشاد» و همچنین رفتن «یک‌شبه» خود از وزارتخانه توضیح روشنی به تاریخ ارایه دهند؛ اما واقعیت آن است که دو کلید واژه «نفوذ فرهنگی» و «ولنگاری فرهنگی» محصول خروجی مدیریتی ایشان می‌باشد؛ پس خوب است ایشان یا به همان شیوه سایلنت بودن و سکوت خود ادامه دهند و یا قبل از هر اظهار نظری در موضوعات فرهنگی کشور، ابتدا در مورد آمدن بدون هرگونه تخصص و سپس ماجرای رفتن «یک‌شبه» و بسیار بحث برانگیز خود از «عرصه فرهنگی» کشور روشنگری فرمایند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.