یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

محمدرضا حسینیان:

برنامه «سیمای خانواده» هنوز نجیب‌ترین مدل انتقال پیام را دارد

محمدرضا حسینیان

سینماپرس: مجری تلویزیون درباره دلیل بی‌اقبالی برنامه‌های خانوادگی تلویزیون بیان کرد که دلایل مختلفی باعث شده است اما این برنامه‌ها همچنان نجیب هستند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا حسینیان مجری تلویزیون که یکی دو روز در هفته برنامه «سیمای خانواده» را اجرا می‌کند درباره فضای برنامه‌های خانوادگی و اینکه چرا مثل قبل مخاطب ندارند، به مهر بیان کرد: مرجعیت اطلاع‌رسانی نسبت به گذشته تغییر کرده است، در گذشته مرجعیت فقط و فقط تلویزیون بود و اگر می‌خواستید درباره خیلی از مسائل آموزش ببینید از طراحی و دوخت لباس یا آشپزی یا بعضی مهارت‌های دیگر آموزش باید پای تلویزیون و همین برنامه‌های خانوادگی می‌نشستید.

وی ادامه داد: امروزه از فضاهای مختلفی می‌توان محتوا، آموزش و سرگرمی را دریافت کرد با این حال برنامه‌های خانوادگی هم همچنان مخاطب خود را دارند اما شاید تکثر رسانه‌ها باعث شده است هر کدام سهمی داشته باشند و به نوعی مخاطبشان تقسیم شود.

حسینیان با اشاره به برنامه «سیمای خانواده» عنوان کرد: من خودم این روزها در هفته یکی دو باری اجرای برنامه «سیمای خانواده» را دارم که بیش از ۲۵ سال سابقه دارد و می‌توانم بگویم این برنامه هنوز نجیب‌ترین مدل انتقال پیام را دارد.

وی تصریح کرد: روی نجیب بودن تاکید دارم چون ممکن است آن تأثیرگذاری های سابق را نداشته باشد اما در مقابل آنچه که در فضای مجازی پخش می‌شود خانواده می‌تواند با خیال راحت پای آن بنشینید و از محتوای آن اطمینان داشته باشید.

این مجری تلویزیون با اشاره به فضای امن این برنامه یادآور شد: من خودم فضای مجازی دوست و فضای مجازی باز هستم و نافی این فضا نیستم اما تلویزیون کماکان مرجعی است که می‌توان به محتوای آن اطمینان کرد اما اینکه چرا این برنامه‌ها مثل گذشته مخاطب ندارند به دلیل تکثر رسانه‌ها، تنوع اینفلوئنسرها، آدم‌های تاثیرگذار است اما این برنامه‌ها در حال حاضر امن ترین راه برای انتقال پیام هستند.

حسینیان در پاسخ به اینکه در همین فضا چقدر لازم است برنامه‌های خانوادگی مطابق با نیاز مخاطب امروز تغییر کنند و محتوای جدی‌تر و غنی‌تری به او ارائه دهند؟ گفت: قطعاً و بدون شک نیاز به تغییر داریم و مهمترین نیازمان هم این هست که بتوانیم به صورت گسترده برای زنان به عنوان قشر تأثیرگذار این سرزمین برنامه داشته باشیم. زن آگاه جامعه را آگاه می‌کند و امیدوارم در همه برنامه‌ها زن را به صورت سرمایه برای بهبود حال تمام بخش‌های کشور ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.