دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی/۶

مهام: تمام دست اندرکاران سازمان صدا و سیما باید به صورت جدی مطالبات برحق رهبر انقلاب را دنبال کنند

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما گفت: تمام دست اندرکاران سازمان صدا و سیما باید به صورت جدی مطالبات برحق رهبر انقلاب را دنبال کنند؛ «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» از جمله مسائل مهمی است که حضرت آقا در حکم دکتر جبلی به آن ها اشاره کرده اند و تمامی این مسائل باید به صورت عاجل در تولیدات سازمان صدا و سیما پیاده سازی شود.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم دکتر جبلی به آن اشاره کرده اند همواره مورد نیاز سازمان صدا و سیما بوده و بی شک باید تلاش جدی صورت گیرد تا همه این مسائلی را که حضرت آقا از مدیران خواسته اند به درستی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: متأسفانه همواره یکی از مسائلی که باعث شده تا رسانه ملی نتواند دست به تولیدات بزرگ، فاخر و ارزشمند بزند کمبود بودجه است. بنده معتقدم پرداختن به این مسائل بودجه کافی و مناسب می خواهد و از سوی دیگر باید یک اتاق فکر کارکشته و دغدغه مند نیز برای ترویج این اهداف در سازمان صدا و سیما تشکیل شود.

این تهیه کننده با بیان اینکه بودجه های سرگردان در کشور باید به رسانه ملی اختصاص یابد تا بتواند مطالبات رهبری را پیگیری کند متذکر شد: همه مدیران در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور باید پیش قدم شوند تا مطالبات حضرت آقا در کل حوزه فرهنگ و هنر اجرایی شود. ما باید مقابل ماهواره ها و هجمه فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم و تولیداتی داشته باشیم که بتوانند مردم به ویژه نسل جوان را به سوی خود جذب کنند تا دیگر کسی تمایلی به تماشای ماهواره و... نداشته باشد.

مهام تأکید کرد: ما سوژه های ملی نابی داریم که هر کدامشان می توانند دستمایه تولید ده ها اثر ارزشمند شوند اما متأسفانه همواره از پرداختن به این قبیل موضوعات پرهیز کرده ایم. جای پرداختن به افسانه های کهن ملی و بزرگان دینی نیز در تولیدات ما خالی است که باید بیشتر روی این موضوعات کار شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان تهیه کننده رسمی سازمان خوش بین هستم که اوضاع بهتر از این می شود و ما به زودی می توانیم به حول و قوه الهی شاهد تولید برنامه هایی در صدا و سیما باشیم که بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی تولید شده اند.

مهام در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا بهتر نیست به جای درخواست بودجه اضافی برای سازمان صدا و سیما این نهاد نیروهای انبوه خود را تعدیل کند اظهار داشت: این تصمیم بر عهده رئیس سازمان صدا و سیما است اما بی تردید یک شبه نمی شود دست به تعدیل گسترده نیرو زد و این اتفاق زمان بر خواهد بود. اما باید هر کاری می توان انجام داد تا سازمان صدا و سیما متحول شود چرا که این نهاد بسیار عریض و طویل شده و باید تدبیری برای چابک سازی آن صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.