دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۳

علیمردانی: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از فلسفه ایجاد خود جدا شده است/ انجمن برای احیای خود نیاز به تخصیص بودجه دارد

حسن علیمردانی

سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: امروزه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچون حوزه هنری از فلسفه ایجادی خود جدا شده اند و بر طبل این جدایی می کوبند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سلام بر فرشتگان» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: نام اولیه انجمن، انجمن سینمای دفاع مقدس بود و صرفاً بر جنگ تحمیلی توجه داشت. کلمه انقلاب را بعدترها به آن اضافه کردند که ای کاش نمی کردند!

وی ادامه داد: من اگر انتظارم را بیان می کنم معطوف به فلسفه اولیه تشکیل انجمن سینمای دفاع مقدس است که خالص و باصفا و پر انرژی بود! ظاهراً مدیرعامل این انجمن حتی اگر خوش فکر و نظریه پرداز هم باشد کاری از پیش نمی برد زیرا بالادستی ها که فکری سیاسی و نظامی دارند، مرید و مجری دستورات می خواهند و نه بیشتر!

علیمردانی خاطرنشان کرد: با این همه ما همچون گذشته مطالبات خود را بازگو می کنیم و منتظر می مانیم تا ببینیم آیا وضعیت بهتر می شود یا در روی همان پاشنه قدیم خواهد چرخید! بی تردید اولین و مهمترین اتفاق این است که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از وضعیت آشفته فعلی به فلسفه اولیه وجودی اش بازگردد.

این سینماگر متذکر شد: ترسیم ایثار و فداکاری خالصانه، پرهیز از ریاکاری، باورمندی و... از جمله اتفاقاتی است که مسئولان انجمن باید به آن باور داشته باشند. همچنین شناخت ظرفیت ها و ابرظرفیت های جنگ تحمیلی از آنجا که دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و موضوعات و سوژه ها و معارف زیادی درون آن نهفته است بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: تیم های تحقیقاتی باید این اندوخته های مخفی را کشف کنند و آن ها را به صورت ادبیات داستانی، رمان، فیلمنامه و... در اختیار فیلمسازان قرار دهند. همچنین مدیرعامل باید از مدیران بالادستی خود برای احیای انجمن بودجه های ضروری بگیرد تا انجمن بتواند مجدداً روی پای خود ایستاده و حرف جدی برای گفتن داشته باشد. هرچند که بنده بعید می دانم که فرماندهان کوتاه بیایند و از نگاه قبلی خود دست بکشند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.