پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

با اعلام دبیر شورای صنفی نمایش؛

دسترسی ۲۳ سینمای بدهکار به سامانه مدیریت فروش و اکران قطع شد

سالن سینما

سینماپرس: دبیر شورای صنفی نمایش، گفت: مطابق مصوبه شورای صنفی نمایش، با توجه به بدحسابی ۲۳ سینما با شرکت‌های پخش، علی رغم تذکر داده شده دسترسی فروش آنان از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران(سمفا) قطع شد تا پس از تسویه حساب با شرکت‌های پخش، مجددا وصل شود.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب سازمان سینمایی، راه‌اندازی سمفا بود و یکی از اقدامات بهتر، واگذاری راهبری آن به شورایی با حضور ۳عضو شورای صنفی نمایش بود تا از این طریق، علاوه بر جنبه‌ آمار برخط، رفع انحصار بلیت‌فروشی، ضمانت بخش روابط مالی سینماها و شرکت‌های پخش به نمایندگی از مالکان آثار باشد.

وی ادامه داد: بدیهی است وقتی مشکل تاریخی و مزمن سینما یعنی به‌موقع تسویه نکردن، از طریق سمفا حل شود، سرمایه‌ها با سرعت بیشتری به جریان تولید سینما باز می‌گردند و این به نفع اقتصاد سینما است.

دبیر شورای صنفی نمایش، با بیان اینکه ۲۳ سینمای بدحساب، موقتا تعطیل شدند، گفت: مطابق مصوبه شورای صنفی نمایش، با توجه به بدحسابی ۲۳ سینما با شرکت‌های پخش، علی رغم تذکر داده شده دسترسی فروش آنان از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران(سمفا) قطع شد.

شایسته تاکید کرد: این ٢٣ سینما پس از تسویه حساب با شرکت‌های پخش، مجددا به سمفا وصل و فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.