یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۲

منبتی: سینمای ایران باید مهد فیلم های دینی، ارزشی، انقلابی، دفاع مقدسی، عاشورایی و اربعینی باشد/ اگر یک صدم این خیزش مردمی در اروپا رخ می داد تمام رسانه های جهان به آن می پرداختند

محمدهادی منبتی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: سینمای ایران باید مهد فیلم های دینی، ارزشی، انقلابی، دفاع مقدسی، عاشورایی و اربعینی باشد و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده به دلیل اهمال کاری، ناکارآمدی و کم توجهی مدیرانی بوده که در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما حضور داشتند چرا که اگر آن ها دلبسته اربعین حسینی (ع) بودند چنین بی تفاوت از کنار این خیزش بزرگ عبور نمی کردند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توجه وزارتخانه ای مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سمت و سوی فرهنگی و هنری کشور را تبیین و تعیین می کند بسیار مهم است. متأسفانه رویکرد این وزارتخانه طی سال های اخیر بیشتر به سمت فروش در سینما و توجه به جشنواره های داخلی و خارجی و جوایزی بوده که فیلمسازان دریافت می کردند.

منبتی ادامه داد: این اتفاقات باعث شده تا هنرمندانی که هدف شان توسعه و ترویج دیدگاه های اسلامی و انسانی است دست شان خالی بماند و نتوانند در این حوزه عرض اندام کنند. بی شک اگر این کم توجهی ها تقلیل پیدا کند و مدیران فرهنگی و هنری دلشان را امام حسینی (ع) و اربعینی کنند می توانیم شاهد تحولات شگرفی در حوزه فرهنگ و هنر کشورمان باشیم.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه اگر یک صدم این خیزش مردمی در اروپا رخ می داد تمام رسانه های جهان به آن می پرداختند تصریح کرد: این که ده ها میلیون نفر صدها کیلومتر مسیر را با یک هدف، ایده و عشق طی می کنند و اتفاقاتی که در این مسیر می افتد از جمله پذیرایی و اطعام و... یک واقعه جهانی است که ضرورت دارد برای این واقعه و اتفاق صدها فیلم از زوایا و ابعاد گوناگون تولید شود.

وی متذکر شد: متأسفانه مدیران ناگاه و بی توجه باعث شده اند تا رسانه های مهمی مانند سینما و تلویزیون در این زمینه همواره دچار غفلت شوند که این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است. بی شک دل مردم مسلمان ایران اسلامی امام حسینی (ع) است و اگر فیلم های ارزشمندی در این حوزه تولید شود مردم با جان و دل به سمت سینماها هجوم خواهند برد.

منبتی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: بار دیگر عرض می کنم متأسفانه در این حوزه کم کاری بسیاری صورت گرفته و هرچه برای این اتفاق از زوایای مختلف اطلاع رسانی شود باز هم کم است و اینقدر این حادثه عظیم و بزرگ است و جای کار دارد که تا دهه های متمادی می توان روی آن مانور داد و آثار ارزشمند و ماندگار بسیاری تولید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.