شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۱

شرف الدین: دولت انقلابی سیزدهم باید با توجه به مضامین دینی و استراتژیک در سینما ابتذال مفرط و وادادگی مدیران سابق در مقابل جریان لیبرالیسم را از بین ببرد

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: بی تردید پرداختن به موضوع بی نظیری همچون راهپیمایی حماسی اربعین حسینی (ع) بسیار مهم است اما متأسفانه این اتفاق بزرگ همواره توسط مدیران فرهنگی و سینمایی قبلی نادیده گرفته شده و ما امروزه امیدواریم دولت انقلابی سیزدهم با توجه به مضامین دینی و استراتژیک در سینما ابتذال مفرط و وادادگی مدیران سابق در مقابل جریان لیبرالیسم را از بین ببرد.

مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولت جدید پرداختن به موضوعاتی نظیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را باید جزو اهداف خود قرار دهد.

وی ادامه داد: مهمترین نکته ای که در این راهپیمایی عظیم با محوریت امام حسین (ع) و خاندان رسالت (ع) وجود دارد در وحدت مسلمانان است. برای همین این جریان آنقدر گسترده است که شاید ده ها و صدها کار هنری می توان در این حوزه تولید کرد. بی شک در زمانه ای که تخم نفاق توسط دشمنان مسلمانان و شیعیان پاشیده می شود باید این محور وحدت را به شدت مورد توجه قرار داده و برای آن کار کنیم.

این سینماگر سپس در پاسخ به این سوأل که آیا فکر می کنید مدیران فرهنگی دولت سیزدهم به عنوان یک دولت انقلابی ممکن است مسیری در مخالفت با این پدیده مهم در پیش بگیرند اظهار داشت: ما عملکرد دولت را میزان قرار می دهیم نه شعارهای شان را! ما باید ببینیم آن ها برای حوزه فرهنگ و هنر و اسلام و انقلاب اسلامی چه کار می کنند. باید ببینیم واقعاً دولت انقلابی اند یا نه؟

شرف الدین تصریح کرد: مسئولان این دولت باید بدانند اگر خدای ناکرده بخواهند همان رویه مبتذل گذشتگان را در پیش بگیرند و همچنان در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی زانو بزنند ما هرگز ساکت نمی نشینیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «پرنده باز کوچک» متذکر شد: بنده اما به آینده و مسئولان دولت سیزدهم امیدوارم و انتظار دارم با یک مدیر توانمند انقلابی اتفاقات خوبی در سینما رخ بدهد. ما در سینما نیاز به یک تدبیر و اتاق فکر بسیار جدی تر از آنچه در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد داریم. مدیران سینمایی باید دلسوزان و سینه سوختگان نظام و انقلاب را گرد هم آورند تا برای آینده فرهنگی و هنری کشور چاره جویی جدی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: سینما امروزه با توجه به گسترش مدیاهای مختلف به عنوان ابزاری کارآمد و موثر باید کنترل شده و هدایت شده و با برنامه ریزی جلو برود. این رسانه مهم و موثر باید درست به کار گرفته شود تا بتواند در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

شرف الدین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: جلوه های تفکر دینی در هر شرایط و زمانی متفاوت است. مثلاً در دفاع مقدس جلوه خاص خودش را داشت. یا انقلاب که با تفکر دینی حاصل شد و رهبری امام خمینی (ره) که تأکید بر شریعت دین داشتند باعث شد انقلاب رخ بدهد، این جلوه ها در هر مقطعی از تاریخ خود را نشان می دهد و نقاط اوج و قله دارد. همچنان که پیروزی انقلاب اسلامی یک قله است، دفاع مقدس یک قله است، جریان مقاومت در منطقه یک قله است، تفکر دینی که مقاومت ۳۳ روزه را شکل می دهد یک قله است این جریان راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی (ع) نیز یک قله است.

وی ادامه داد: در مورد راهپیمای اربعین همین بس که باید بگوییم این خیزش بزرگ لرزه بر دل دشمنان اسلام می اندازد؛ این راهپیمایی و نهضتی که در اربعین شکل گرفته ظرفیت فوق العاده ای برای اصلاح امور مسلمین خواهد داشت و اگر جهت پیدا کند همین جمعیت می توانند به سمت قدس بروند و رژیم جعلی صهیونیستی را از پای درآورند و حاکمیت اسلام را به سرزمین های اشغالی برگردانند.

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: متأسفانه این ها تمام حوادثی است که در طول تاریخ رخ می دهد و مثل بسیاری از موضوعات مهم و استراتژیک در سینمای ما مغفول واقع می شود اما ما منتظریم تا دولتمردان سیزدهم به عنوان یک نقطه اوج در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری از ادبیات گرفته تا فیلم های کوتاه و بلند و مستند و... به این دریای بیکران ورود کنند و آثاری را خلق نمایند که نسل های بعدی نیز از مواهب آن بهره مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.