یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

نابسامانی فعالیت سینماگران در بحران کرونا/۵

آبنار: اگر شخصی در پروژه های سینمایی به کرونا مبتلا شود مسئولیت اصلی با تهیه کننده است

پرویز آبنار در نشست خبری فیلم سینمایی«روز مبادا»

سینماپرس: پرویز آبنار صدابردار و صداگذار سینما در پی شنیده های مبنی اینکه اگر فردی کرونایی شود دستمزدی دریافت نخواهد کرد گفت: من از شنیدن این خبر بسیار متأثر و متأسف شدم چرا که برای هیچ انسانی در هیچ کجای کره زمین قابل پیش بینی نیست که به کرونا مبتلا می شود یا نه و نکته مهمتر این است که اگر شخصی در پروژه های سینمایی هر آسیبی ببیند مسئولیت اصلی با تهیه کننده است و حالا قضیه معکوس شده و تهیه کنندگان خود را عاری از مسئولیت در این خصوص می دانند.

صدابردار فیلم های سینمایی «واکنش پنجم» و «خانه ای روی آب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از دلایلی که باعث شده بنده شخصاً در شرایط پاندمی کرونا حضور در پروژه ها را رد کنم و یا به سختی حاضر به همکاری با پروژه ها شوم همین رفتارها است چرا که حتی اگر تهیه کننده ای چنین قراردادی هم با ما امضا نکرده باشد باز ما به مشکل بر می خوریم و از یک سو باید هزینه های هنگفتی برای درمان مان متقبل شویم و از سوی دیگر باید مدت ها دوندگی کنیم تا حق و حقوق مان را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بی شک اگر مدیران و سیاست گذاران سینما از سال گذشته تمامی سینماگران را واکسینه کرده بودند امروز شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری در سینما نبودیم؛ بی تردید اهمال کاری و بی دغدغگی مدیران سینمایی در این راستا قابل اغماض نیست.

آبنار سپس با بیان اینکه عدم پرداخت دستمزد به سینماگرانی که به کرونا مبتلا می شوند رفتاری ضدانسانی است تصریح کرد: از نظر فرهنگی این رفتار شایسته نمایندگان فرهنگ و هنر کشور نیست و باید حقوق تمامی افراد به موقع پرداخت شود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بی تردید اگر یک هنرمند غم نان نداشته باشد جان خود را به خطر نمی اندازد تا در این بحران کرونا کار کند. کسانی که حضور در پروژه های مختلف را قبول می کنند از سر ناچاری شان است. هنرمندان کم گرفتاری و دغدغه ندارند و اینکه برخی افراد بخواهند با چنین قراردادهای ضدانسانی آن ها را استثمار کنند قابل پذیرش نیست.

صداگذار فیلم های سینمایی «کافه ستاره» و «شمعی در باد» در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم مدیران سینمایی و به خصوص نهادهای صنفی مانند خانه سینما هرچه سریع تر نسبت به احقاق حقوق هنرمندانی که در این مدت این چنین در حق شان اجحاف صورت گرفته ورود پیدا کنند و حق آن ها را از تهیه کنندگان دریافت نمایند. ضمن این اتفاق دولت باید در این بحران کرونا به تمامی هنرمندان و سینماگران کمک های معیشتی برساند و از آن ها حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.