دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

معاون سیمای سازمان صداوسیما:

برای بازنمایی «شخصیت پدر» در سریال های تلویزیونی بسیار اهمیت قائل هسیتم

حمید شاه ‌آبادی

سینماپرس: معاون سیما امروز در نشستی که با حضور نمایندگان فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و عوامل سریال «افرا» برگزار شد، از عزم جدی سیما برای پرداختن به مشکلات و دغدغه های مشاغل مختلف در حوزه فیلم و سریال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی در این نشست، ضمن بررسی موضوع زیست محیط در سریال افرا گفت: این سریال با داشتن کارکرد چند وجهی در عین این که زندگی قشر سخت کوشانه و پرتلاش محیط بان را روایت می کند و نقطه کانونی آن توجه به مسائل و مشکلات آنان است، کشش و جذابیت های خاص خود را نیز دارد.

وی اظهار داشت: در این سریال علاوه بر روایت فضای پر افت و خیز شغل پرمخاطره محیط بانی، نقش پدر و مسائل و چالش هایی را که با آن مواجه است به زیبایی به تصویر کشیده است.
معاون سیما همچنین گفت: ما برای بازنمایی شخصیت پدر در سریال های تلویزیونی بسیار اهمیت قائل هسیتم و در سریال «افرا» با یک درام زیبا و ارزشمند به نقش محوری پدر در خانواده و مشکلاتش به خوبی پرداخته شده و در حالی که یک کار تراژدیک است اما معما و گره های مختلفی که در بطن کار گنجانده شده جذابیت اثر را افزون کرده اند.
معاون سیما خاطرنشان کرد: رسانه ملی امروز تصمیم جدی دارد تا مفاهیم و کارکردهای اصلی سریال ها و مجوعه های نمایشی به متن زندگی مردم ورود کند.اگر ما موفق شویم با تولید سریال ، در ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی موثر باشیم، آن وقت نقش آفرینی مثبتی کرده ایم.
شاه آبادی افزود : خوشبختانه امروز با سریال «افرا» همذات پنداری با قشر محیط بانان اتفاق افتاد و البته باید برای سایر مشاغل همچون معلمان ، پرستاران و ... هم این رویه عملی شود تا رسالت رسانه ملی که انعکاس تلاش اقشار مختلف جامعه و آگاهی رسانی به عموم مردم است، به درستی انجام شود.
وی با اشاره به محیط زیست طبیعی زیبا و ارزشمند ایران گفت: استان های گیلان و مازندران از ذخایر طلایی کشورمان هستند و باید از طریق رسانه، فرهنگ حفاظت از ذخایر طبیعی را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم. زیرا انتقال این مفهوم به آحاد جامعه بسیار مهم است و هیچ نهاد و قدرتی به جز رسانه ملی نمی تواند این وظیفه را ایفاء کند.
معاون سیما با اشاره به استقبال خوبی که تاکنون از سریال «افرا» شده است ، گفت: موفقیت این سریال تحت تاثیر چند عامل از جمله انتخاب سوژه خوب، پژوهش عمیق و درست با یک قصه جذاب و پر کشش و برگرفته از زندگی ایرانی – اسلامی و برانگیختن همذات پنداری مخاطب با آن و انجام بازی های تاثیرگذار از سوی هنرمندان و بازیگران این مجموعه است.
شاه آبادی با تجلیل از نقش آفرینی باورپذیر بازیگران این اثر گفت: هنرمند واقعی، صرفا کار مادی نمی کند بلکه در خلق اثر، انتقال معنا ، مفهوم و معنویت را دنبال می کند.
وی تاکید کرد: در ماموریت های سیما این نگاه وجود دارد که بتوانیم حوزه سریال را در سیما تقویت کنیم و این شب ها که هم زمان چهار سریال جدید از شبکه های مختلف در حال پخش است ، نشان از عزم جدی سیما برای تولیدات جدید دارد.
دکتر شاه آبادی با اشاره به این که در پنج سال گذشته حوزه فیلم و سریال از رشد کمی خوبی برخوردار بوده است، تاکید کرد: امیدواریم در آینده به موضوعات مهم و دغدغه های روز جامعه و منافع ملی و مصالح مردم، رسانه ملی به ویژه در بخش تولیدات نمایشی ، وظایف و رسالت خود را به شایستگی انجام دهد.
گفتنی است سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی هرشب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. مهدی سلطانی، پژمان بازغی، اسماعیل محرابی، روزبه حصاری، پیام دهکردی، علیرضا آرا، مینا وحید، فریبا متخصص و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. «افرا» به تهیه کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی تهیه شده است

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۲۱:۲۴
    0 0
    بله کاملا م‌شخصه که مرد سالاری موجود در سریال و سریال ها برای جلب نظر این آقایان یک طرح برنامه ریزی شده و از قبل تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.