جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

غلبه تفکر «کمیت محور» بر عمق جان مدیران رسانه ملی؛

رئیس رسانه ملی: شبکه‌ای را مخصوص اربعین راه‌اندازی کرده‌ایم که به زیارت نیابتی خدمتی کرده باشیم!

صدا و سیما؛ علی عسکری

سینماپرس: رئیس رسانه ملی از تدارک گسترده رادیویی، تلویزیونی و پهن‌باند بر بستر تلوبیون برای خدمت به زیارت نیابتی عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی عسکری پنجشنبه شب ۲۵ شهریور در آیین اختتامیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با قدردانی از محمدمهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج سازمان و مرتضی صفری مدیرکل مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی برای برگزاری این اجلاس گفت: کرونا امکان برگزاری این اجلاس را در سال گذشته سلب کرد، اما خدا را شاکرم که امسال با زحمات برادران عزیزم این گردهمایی برگزار شد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در مدت برگزاری این اجلاس، شور و عظمت آن علاوه بر آذربایجان شرقی، ابعاد سراسری و ملی به خود گرفت، تصریح کرد: عزاداری آذربایجانی‌ها دارای ویژگی‌های قابل توجهی در سطح ملی است حتی اگر برخی زبان آذری را متوجه نمی‌شوند، اما مداحی‌ها به این زبان چنان دل‌انگیز و پرشور است که وقتی شنیده می‌شود دل‌ها را به پرواز درمی‌آورد و اشک عاشقان اهل بیت (ع) را بی‌اختیار جاری می‌کند.

علی عسکری با بیان اینکه محرم امسال هم به دلیل کرونا مردم نمی‌توانستند حضور پرشوری در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند، ادامه داد: به همین خاطر صداوسیما حسینیه تلویزیونی ایران را ایجاد کرد تا همچون سال گذشته، امسال هم بسیاری از مردم با رادیو و تلویزیون عزاداری کنند.

حدود ۵۳ درصد مردم در ایام محرم از طریق رادیو و تلویزیون عزاداری کردند

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی که مانع از حضور پرشور مردم در مجالس عزاداری می‌شد، اعلام کرد: امسال حدود ۵۳ درصد مردم در ایام محرم از طریق رادیو و تلویزیون عزاداری کردند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه دشمن در این ایام تلاش داشت دوگانه‌ای بین دین و سلامت ایجاد کند، افزود: اما با تاکید بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی بین عزاداران، این توطئه دشمن خنثی شد. بسیاری از مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌ها اجرا شد و این مجالس از رسانه ملی به نمایش در آمد تا این توطئه خنثی شود.

علی عسکری با اشاره به اهداف اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: در کنار تجلیل از پیرغلامان عزیز از ایران و جهان تلاش شد تعدادی از مداحان و خادمان حسینی جوان کشف و معرفی شوند که این هم کار خوبی بود، زیرا نشان می‌دهد چرخه انقلابی و مداحی کشور ادامه‌دار است و جوانان برومندی هستند که عرصه را پر می‌کنند.

وی با اشاره به تدارک رسانه ملی برای ایام اربعین هم تصریح کرد: ما در تدارک مقدمات این ایام هستیم، زیرا مردم بسیاری به دلیل محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانند مانند سال‌های پیش زیارت اربعین را به جا بیاورند. در اینجا هم رسانه ملی تلاش کرده است تا هم از طریق تلویزیون و هم از طریق رادیو بتواند شور و حال متناسب با این ایام و این آتش اشتیاق به پیاده‌روی اربعین را حفظ کند و مردمی را که نمی‌توانند در این زیارت حضور یابند، در معرض بارقه‌های معنوی اباعبدالله (ع) قرار دهد.

راه اندازی شبکه ای مخصوص اربعین

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه شبکه‌های مختلف سیما برنامه‌های متعدد «به تو از دور سلام» را تدارک دیده‌اند و زمینه نیابت زیارت را فراهم کرده‌اند تا کسانی که به عتبات عالیات در عراق مشرف می‌شوند، قبول کنند نایب الزیاره هموطنان شوند، گفت: در فضای رادیو، تلویزیون و همچنین پهن باند از طریق تلوبیون شبکه‌ای را مخصوص اربعین راه‌اندازی کرده‌ایم که به زیارت نیابتی خدمتی کرده باشیم.

علی عسکری در ادامه سخنانش پیرغلامان و مداحان و خادمان حسینی را ثروت و سرمایه‌ای برای گسترش فرهنگ حسینی و عاشورایی توصیف کرد که با استفاده از هنر، رسانه و حماسه می‌توانند شکوه و عظمت فداکاری اباعبدالله (ع) را نمایان کنند.

وی تصریح کرد: خادمان و پیرغلامان در عرصه و میدان هنر و رسانه حقیقت اباعبدالله (ع)، فداکاری، مناقب و مصائب اهل بیت (ه) را بیان می‌کنند و باعث پاکیزگی قلب و رشد انسان‌ها و جامعه می‌شوند. این خدمتی است که مادحان و پیرغلامان به مردم می‌کنند و این هنر، هنری متعهد، متعالی، حماسی و انقلابی است.

رئیس رسانه ملی هنر مبتذل و انتشار آن با رسانه‌های مختلف را ابزار دشمن برای زدودن معنویت و تخریب ایمان و معنویت بشری به ویژه در ایران خواند و گفت: ما باید از هنر و حماسه به خوبی استفاده و جوانان خود را در برابر این هجمه دشمن مصون کنیم. این جنگی تمام عیار است و ما باید در این جنگ با تمسک به ریشه اصیل خود، به حفظ جوانان خود اقدام کنیم.

علی عسکری گفت: همه مادحان، پیرغلامان، مسجدی‌ها و گروه‌های جهادی باید بدانند که در جنگ بزرگ فرهنگی هستیم و در این عرصه باید جدی پای کار و مصمم باشیم.

وی توجه به عبرت‌های عاشورا را یکی از عناصر کلیدی در این مسیر دانست و خواستار آن شد تا با زبان و بیان هنری این عبرت‌ها برای جوانان تبیین شود.

رئیس رسانه ملی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص عبرت‌های عاشورا، به سرفصل‌هایی از عبرت‌های عاشورا همچون «کوتاهی مردم از نصرت حق، بی‌وفایی نسبت به پیمان، عهدشکنی از روی ترس و دنیاطلبی، ترک صحنه جدال حق و باطل، ترک وظیفه نهی از منکر، فریب خوردن به خاطر تبلیغات باطل، جهل عمومی جامعه، مرعوب شدن در برابر سلطه باطل، بی‌تفاوتی، سکوت و سازش و ترک وظیفه از سوی چهره‌های شاخص جامعه، تبعیت نکردن از حق، ضعیف‌شدن فرهنگ شهادت‌طلبی، وابستگی و دلبستگی به دنیا، نشناختن موقعیت عمل و دیر جنبیدن برای اقدام به موقع» اشاره کرد.

وی در پایان گفت: باید به این عبرت‌ها توجه کنیم و همه با هم این پیام را به جامعه برسانیم، زیرا این عبرت‌های عاشورایی راهنمای انسان‌ها در مبارزه با کفر و استکبار است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.