یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم/۸

احمدجو: نگاه اقتصادی کنونی به حوزه فرهنگ باید به نگاه فرهنگی تغییر جهت پیدا کند/ وزیر ارشاد جلوی دخالت نهادها و افراد بی ربط در تولیدات فرهنگی و هنری را بگیرد

امرالله احمدجو در برنامه «جهان آرا»

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: ما امروزه نیاز به تغییرات اساسی در حوزه فرهنگی و هنری داریم چرا که متأسفانه مدت ها است به حوزه فرهنگ و هنر نگاه فرهنگی وجود نداشته و از این رو نگاه اقتصادی کنونی به حوزه فرهنگ باید به نگاه فرهنگی تغییر جهت پیدا کند و این اتفاق نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای اینکه بتوانیم در کلیت حوزه فرهنگی و هنری کشور بالاخص سینما با نگاهی فرهنگی جلو برویم نیاز است که با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و دوراندیشانه این اتفاق مهم را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: برای این اتفاق ما نیازمند تدارک نیروی انسانی، آموزش و... هستیم و اگر برنامه ریزی ما دچار کمبود و نقصان باشد این مهم هرگز محقق نخواهد شد. بنده معتقدم شخص وزیر محترم ارشاد از همین ابتدا که این مسئولیت مهم و خطیر را بر عهده گرفته اند باید تکلیف خود را با حوزه فرهنگ و هنر روشن کنند. اگر ایشان قرار است حرکتی بینابینی داشته باشند هیچ تحول مثبتی در حوزه فرهنگ صورت نخواهد گرفت و اگر بخواهند همان مسیر گذشتگان را ادامه دهند قطعاً اوضاع فرهنگی کشور به مراتب بدتر خواهد شد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: همه امید ما به تغییرات اساسی در حوزه فرهنگی و هنری است که امیدوارم با حرکت جهادی مدیران وزارت ارشاد این اتفاق تحقق پیدا کند و اوضاع پرتشتت عرصه فرهنگی و هنری کشور کمی آرامش بیابد.

احمدجو در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه وزیر ارشاد جلوی دخالت نهادها و افراد بی ربط در تولیدات فرهنگی و هنری را بگیرد متذکر شد: یکی از آسیب هایی که ما طی سال های اخیر به شدت شاهد آن بودیم دخالت غیرکارشناسانه در کار هنرمندان بود. متأسفانه کسانی که با سازوکار سینما و سایر تولیدات فرهنگی و هنری به خوبی آشنا نبودند در این سال ها به جهت محتوایی و فرمی دخالت های بسیاری در این حوزه داشتند و با اعمال سلیقه های شان که عیناً بی سلیقگی و کج فهمی بود آسیب جدی به فرهنگ و هنر کشور زدند.

وی در پایان این گفتگو افزود: همه ما به امید زنده ایم و ان شاالله بتوانیم به زودی شاهد رفع معضلات و بحران های متعدد حوزه فرهنگی و هنری کشور باشیم. این اتفاق نیاز به عزم راسخ و جدی مدیران فرهنگی دارد و بی تردید اگر آن ها نسبت به این موضوع دغدغه مند و حساس باشند می توانیم اندکی امید به آینده داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.