چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

روی موج رادیو تهران؛

بازخوانی رمان برتر دفاع مقدس در «کتاب شب»

رادیو تهران

سینماپرس: به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رمان «پری رو» اثر برگزیده دفاع مقدس در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

به گزارش سینماپرس، از روز شنبه ۲۷ شهریور تا چهارشنبه ۷ مهر، به مدت ۱۰ شب به جز پنجشنبه و جمعه، تنظیم رادیویی رمان «پری رو» اثر برگزیده دفاع مقدس در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

این رمان که در هشتمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، رتبه دوم بهترین رمان سال را به دست آورد، اثری است از سید حسین مرتضوی کیاسری و در انتشارات تکا، به چاپ رسیده است.

محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده برنامه که این رمان را در ۱۰ قسمتِ ۲۰ دقیقه ای تنظیم رادیویی کرده است، آن را یکی از ۱۰ رمان برتر ادبیات دفاع مقدس می داند و درباره موضوعش می گوید: داستان بر اساس حکایتی از کتاب «تذکره الاولیاء» نوشته شده است. می گویند یک روز به سَرًیِ سَقَطی خبر دادند که بازار آتش گرفته و همه حجره ها سوختند به جز حجره تو. او بلافاصله خدا را شکر کرد اما همان لحظه به اشتباهِ خود پی برد و استغفار کرد. تا سال ها هم به خاطر این شکر نابجا عذاب می کشید.

وی ادامه داد: شخصیت اصلی رمان «پری رو» هم که یک استاد دانشگاه است و پسرش به جبهه رفته، وقتی می شنود یک شهید به محله شان آورده اند، فکر می کند پسر خودش شهید شده است. با عجله، دانشگاه را رها می کند و به محل می آید، اما سر کوچه با دیدن حجله ای که برای پسر همسایه گذاشته اند، خدا را شکر می کند که پسر خودش شهید نشده است. وقتی به خودش می آید، می بیند ماجرایش شبیه شکرِ نابجای آن عارف مشهور شده است، بنابراین، دچار عذاب وجدان می شود و ...

برنامه «کتاب شب» با سردبیری و نویسندگی محمد باقر رضایی، اجرا و گویندگی بهروز رضوی، صدابرداری محسن فراهانی و تهیه کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می شود.

زمان پخش برنامه «کتاب شب» ۵ روز در هفته، ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.