چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

افشاری: نمی‌خواهم در اجرا به تکرار برسم

«مجید افشاری» یکی از کمدین‌های برنامه «خنداننده شو»

سینماپرس: مجید افشاری کمدین و مجری شبکه «آی فیلم» در گفتگو با سینماپرس گفت: نمی‌خواهم در اجرا به تکرار برسم و از این رو چندین بار سرپرست نویسندگان برنامه هایم عوض شده اند.

نظرتان در سالگرد تاسیس «آی فیلم» درباره این شبکه چیست؟

شبکه «آی ‌فیلم» مخاطبان بسیار زیادی دارد و علیرغم بازپخش سریال ها که در رسالت این شبکه است اما مخاطبان خود را دارد و همیشه جزو شبکه‌ های پربیننده صدا و سیما بوده است. از حجم پیام‌ ها و بازخوردی هایی که در کوچه و خیابان ازمردم به عنوان مجری یکی از برنامه های این شبکه می گیرم پربیننده بودن این شبکه و رضایت نسبی مردم قابل مشاهده است.

آیا از همکاری تان با این شبکه راضی هستید؟

خدا را شکر، این حجم مخاطبش شگفت زده‌ام کرده است. هر چه از عمر این شبکه می‌گذرد به مخاطبان برنامه هم افزوده می ‌شود و حجم پیام‌ ها و استقبال ها بیشتر، تا جایی که باز پخش برنامه «شما و آی فیلم» که اجرایش را بر عهده دارم هم بیشتر شده است.

درباره اجرا در شبکه آی فیلم و نقشی که در شناخته تر شدن شما داشته است هم توضیح می دهید؟

من در چند شبکه تلویزیون برنامه اجرا می کنم اما این شبکه هم در شناخته شدن من بی تاثیر نبوده است.

شبکه فیلم و سریال تولیدی به آن معنا ندارد ولی مخاطبان زیادی دارد، علت جذابیت را در چه می بینید؟

فکر می کنم علت اصلی اش در انتخاب درست سریال ها و فیلم ها برای پخش باشد. با توجه به حجم بالای تولید فیلم وسریال در سازمان صدا و سیما، فیلم ‌ها و سریال‌ هایی برای بازپخش انتخاب می ‌شوند که رضایت مردم از آن ها بیشتر بوده است. از سوی دیگر، با توجه به بازخوردها، پیام ‌ها ونظرسنجی‌ ها زمان پخش سریال ها نیز دراین شبکه مناسب بوده است. به عنوان نمونه در ایام عید سریال «پایتخت»، در ماه محرم «مختارنامه» و... که تمام این ها نشان می ‌دهد که سریال‌ ها متناسب با مناسبت ها انتخاب می شوند و همین عامل کمک می کند شبکه برای مردم جذاب شود. اگر فیلم و سریالی خوب باشد حتماً مخاطب خود را دارد و دیده می شود.

نقش برنامه «شما و آی فیلم» که شما اجرایش را بر عهده دارید در جذابیت شبکه آی فیلم چقدر است؟

شما و آی‌ فیلم یک برنامه تعاملی است که به معرفی اتفاقاتی که در شبکه آی فیلم افتاده، انعکاس پیام ها و نظرات مردم درباره شبکه و مسائل روزی که مردم با آن سر و کار دارند، می پردازد. این رویکرد به این جذابیت کمک کرده و سریال ها بیشتر دیده می شوند.

به عنوان مجری برنامه چه راهکاری را در پیش میگیرید تا اجرای تان در برنامه شما و آی فیلم به تکرارنرسد؟

کار خیلی سختی است. برای اینکه که به تکرار نیفتیم تا به امروز چندین بار سرپرست نویسندگان برنامه عوض شده است تا به تناوب فکر تازه به برنامه بیاید. سعی می کنیم به مسایل مختلف روز مثل گرانی، مسائل فرهنگی و اتفاقات رخ داده درطول هفته بپردازیم و با نگاهی طنزگونه به تکرار نیافتیم. در تمام جلسات قبل از برنامه، همه دغدغه های مان همین به تکرار نیفتادن است. ما یک لوکیشن ثابت در برنامه داریم، با این حال سعی می‌ کنیم در هر قسمت یک خلاقیت و کار جدید ارائه دهیم که تفاوتی ایجاد شود.

چه پیشنهادی برای بهتر شدن شبکه آی فیلم و جذبمخاطب بیشتر دارید؟

باید به شبکه آی فیلم جدی تر نگاه شود. باید بودجه آن را افزایش داد تا ایده های خوبی که قابلیت اجرا شدن دارند عملیاتی شوند. آی فیلم نسبت به شبکه ‌های دیگر سیما بودجه کمی دارد و خیلی از ایده ‌ها چه در حوزه برنامه سازی و چه درفیلم و سریال اجرا نمی ‌شود. خودم در جریان هستم که به خاطر بودجه کم بسیاری از برنامه ها ساخته نمی شوند. با توجه به حجم مخاطب بالایی که آی فیلم دارد، باید بودجه مناسب تریرا برای این شبکه در نظر بگیرند تا اتفاقات بهتری بیفتد.

آیا پیشنهاد دیگری به غیر از اجرای شما و آی فیلم در شبکه دارید؟

صحبت هایی شده برای یک برنامه دیگر که اگر مشکلات مالی رفع شود یک برنامه جذاب با ایده نو که تا به امروز در تلویزیون نداشته ایم ساخته خواهد شد.

ساختار این برنامه هم کمدی است و شما در آن استندآپ کمدی اجرا می کنید؟

خیر، نمی ‌توانم وارد جزئیات بشوم ولی کمدی نیست.

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۰۷:۰۳
    0 0
    این همه بر ضدش بودین حالا باهاش مصاحبه کردین؟!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.