دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

علیرضا اسحاقی:

اگر افراد در کنار نویسندگان توانمند قرارگیرند منتج به کارهای خوبی خواهد شد

علیرضا اسحاقی

سینماپرس: یکی از داوران جشنواره «صاحب قلم» گفت: این نوع مسابقات در کشف استعدادها تاثیر بسزایی دارد و افراد که ایده هایشان در قفسه ها بوده و به هر دلیل ارائه نشده، عرضه شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و جایگاه خود را می یابند.

به گزارش سینماپرس، «علیرضا اسحاقی» داور جشنواره صاحب قلم درباره آثار رسیده به جشنواره «صاحب قلم» و کیفیت کارهای ارائه شده، گفت: مجموعه کارهای ارسالی شده به جشنواره از تنوع خوبی برخوردار بود. به شخصه به دلیل علاقه، تمام کارها که برخی طرح تک صفحه ای و تعدادی فیلمنامه کامل (میانگین ۳ صفحه) بود خواندم. از نظر من تنوع آثار بسیار خوب بود و توسط نویسندگان خوش قریحه نوشته شده بود.

وی ادامه داد: ایده و طرح های خوبی را شاهد بودم حتی اگر این افراد آموزش لازم را هم ندیده باشند، اما ایده های خوبی داشتند که دارای ظرفیت تبدیل شدن به یک فیلمنامه را در کارها شاهد بودم.

وی درباره امکانی برای تبدیل شدن ایده ها و طرح ها به فیلمنامه گفت: مرکز شهید اوینی موقعیتی فراهم اورده که آثار و ایده های درخور توجه و برتر با آموزش به ایده پردازان نگارش شده و با همکاری سیما فیلم تولید شود که موقعیت بسیار خوبی است من سراغ ندارم مسابقاتی از این دست که برترین ها موقعیت تولید بیایند.

اسحاقی از مدیران صداوسیما درباره تاثیر این دست مسابقات و فراخوان ها در کشف استعدادها گفت: این نوع مسابقات در کشف استعدادها تاثیر بسزایی دارد و افراد که ایده هایشان در قفسه ها بوده و به هر دلیل ارائه نشده، عرضه شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و جایگاه خود را می یابند. من که سالهای متمادی در سازمان و در بخش های مختلف مدیریت کردم، قیاس می کنم برخی از این آثار که توسط افراد مبتدی نوشته شده شاید با برخی آثاری که در سازمان صدا و سیما مصوب می شود برابری کرده و اگر به درستی پردازش شود به آثار موفقی بدل می شوند. طرح ها و ایده های خوبی ارایه شده که اگر افراد در کنار نویسندگان توانمند قرارگیرند منتج به کارهای خوبی خواهد شد.

وی این دست فراخوان ها و مسابقات را در کشف استعدادها موثر دانست و گفت: این نوع مسابقات و فراخوان ها در کشف استعدادها موثر است به خصوص که مرکز شهید آوینی موقعیت آموزش برای افراد را هم فراهم می اورد و نویسنده های جوان و خوبی در کنار نویسندگان با تجربه، نتایج خوبی را رقم می زند. البته که برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه سخت و پیچیده ای وجود دارد اما با تلاش و پشتکار افراد با انگیزه و مستعد این امر شدنی است.

وی در پایان گفت: این نکته را هم باید متذکر شوم رسانه ملی با توجه به نیازش به ساخت آثار تصویری می تواند از این استعدادها بهره برده و به کمک جوانان ایده پرداز و خوش قریحه و سرمایه گذاری روی این افراد به تولید کارهای موثر و خلاق دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.