یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

حمیدی در گفتگو با سینماپرس:

خیلی از همکاران با آبروی من حتی توان تأمین معاش روزانه شان را ندارند/ چشم امید ما به عملکرد جهادی دولت سیزدهم است

زهره حمیدی

سینماپرس: زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بی توجهی مسئولان فرهنگی کشور نسبت به وضعیت بیکاری و معیشتی سینماگران در بحران کرونا گفت: خیلی از همکاران با آبروی من حتی توان تأمین معاش روزانه شان را ندارند؛ برخی از آن ها جزو پیشکسوتان این حوزه هستند که سال های متمادی عمر و جوانی و زندگی شان را برای حوزه فرهنگ و هنر صرف کرده اند و شایسته نیست که با ایشان این گونه رفتار شود. متأسفانه بسیاری از نهادهای مسئول از جمله خانه سینما که قرار بوده نهادی صنفی باشد در این مدت هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت زندگی هنرمندان برنداشتند و آن ها را به حال خود رها کردند.

بازیگر فیلم های سینمایی «تکیه بر باد» و «دلاوران کوچه دلگشا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کرونا معادلات کاری و اقتصادی را در تمامی کشورهای دنیا به هم زد و به تبع کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبود اما متأسفانه بی تدبیری مسئولان باعث شد این بحران امروزه همچنان ادامه دار باشد و در بسیاری از بخش ها و حوزه ها مشکلات فزاینده اقتصادی با کرونا گره بخورد و مردم را عاصی و مستأصل کند.

وی ادامه داد: همانطور که اغلب کسب و کارها در بحران کرونا تعطیل شدند پروژه های سینمایی و تلویزیونی نیز در ابتدا تعطیل شدند و بعد از مدتی تنها اندکی از پروژه ها تولیدشان را شروع کردند به عنوان مثال خود بنده ۳ قرارداد داشتم که به دلیل لغو تولید هیچ یک به سرانجام نرسید. این اتفاق مشکلات معیشتی هنرمندان را صدچندان کرد و همه انتظار داشتند که مدیران خانه سینما، صدا و سیما، سازمان سینمایی و... به دادشان برسند اما دریغا که آن ها نسبت به این وضعیت اسفبار کاملاً بی تفاوت بودند و ما را به حال خود رها کردند.

حمیدی خاطرنشان کرد: من نمی گویم هنرمندان تافته جدا بافته هستند و باید به آن ها توجه و نگاه ویژه شود! منظور بنده این است که نهادهایی که وظیفه شان رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی هنرمندان است در این مدت منفعل عمل کردند. به هر صورت آنچه مهم است برطرف شدن مشکلات تمامی اقشار جامعه است.

این سینماگر با بیان اینکه دولت دوازدهم که هیچ کاری برای وضعیت بد اقتصادی نکرد، چشم امید ما به عملکرد جهادی دولت سیزدهم است تصریح کرد: امیدوارم دولتمردان جدید امید ما را ناامید نکنند و هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای رفع بحران اقتصادی و معیشتی عموم مردم داشته باشند تا ان شاالله بتوانیم به زودی شاهد بازگشت امید و خوشی در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.