سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۳

شاهمرادی زاده: برای سینما نیاز به مدیری داریم که کسی نتواند او را بخرد و افکارش را عوض کند/ خانه سینما هیچ دستاوردی برای سینما نداشته است

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: اولین اقدام انقلابی مسئولان وزارت ارشاد باید تعیین تکلیف خانه سینما باشد چرا که این خانه نه وجودش قانونی است و نه هیچ دستاورد موثری برای سینما داشته و تنها به مرکزی برای دادن بیانیه های سیاسی و جناحی بدل شده است!

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما به وجود آمد که به بی بضاعت های سینما خدمت کند اما نه تنها این اتفاق هیچ گاه رخ نداد بلکه بودجه های سنگین دولتی که طی تمامی سال ها به این نهاد تعلق گرفت تنها بین برخی افراد خودی تقسیم شد و دست اهالی بیکار و بخت برگشته سینما همیشه از این بودجه ها خالی ماند.

وی سپس با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور نیاز به مدیران متعهد، ولایتمدار و جان برکف انقلابی داریم تصریح کرد: ما مدیرانی را در حوزه فرهنگ و هنر می خواهیم که ایمان و اعتقاد قلبی و عملی به اسلام و انقلاب اسلامی داشته باشند. اینکه صرفاً یک مدیر بخواهد ظاهر حزب الهی داشته باشد اما برخلاف مصالح انقلاب اسلامی گام بردارد به درد ما نمی خورد و هرگز نباید اجازه دهیم بار دیگر چنین افرادی اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست بگیرند.

این سینماگر متذکر شد: ما برای سینما نیاز به مدیری مثل شمقدری داریم که کسی نتوانست او را بخرد و افکارش را عوض کند! مدیر سازمان سینمایی باید کسی باشد که از سفره حرام لقمه ای نخورده باشد. چنین افرادی بسیار کم هستند اما همه ما سینماگران آن ها را می شناسیم و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در این دولت انقلابی فرمان حضرت آقا را اجابت کنند و از چنین مدیرانی بهره ببرند.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است اینکه سینما و تلویزیون کشور باید به صورت کامل پاکسازی و پالایش شوند. متأسفانه بارها دیده و شنیده شده که برخی از مقامات و مسئولان در این نهادها علناً ضد رهبری و ضد ولایت فقیه هستند که باید هرچه سریع تر ریشه این عناصر پست از حوزه فرهنگ و هنر کشور کنده شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما در سینما باید پروتکل تعیین کنیم. باید برنامه ریزی علیه دشمن داشته باشیم و با درایت و هوشمندی جلو برویم. ما باید تنها به سینماگرانی اجازه کار و فعالیت بدهیم که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و می توانند با آثارشان لرزه بر پیکره دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بزنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.