سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر؛

منافی ظاهر: نه خانه سینما هیچ قدمی برای سینماگران برمی دارد نه مدیران صدا و سیما و وزارت ارشاد یادی از ما می کنند/ «هنر کارت» هیاهو برای هیچ بود!

منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از بی توجهی مدیران فرهنگی و نهادهای سینمایی نسبت به بیکاری، خانه نشینی و وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: نه خانه سینما هیچ قدمی برای سینماگران برمی دارد نه مدیران صدا و سیما و وزارت ارشاد یادی از ما می کنند؛ همه هنرمندان را فراموش کرده اند و این در حالی است که همه هنرمندان به ویژه پیشکسوتان تمامی سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند و شایسته نیست این چنین به آن ها بی توجهی شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «روزی که خواستگار آمد» و «دختر شیرینی فروش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من اگر حرفی می زنم و انتقادی می کنم برای منافع شخصی خودم نیست چون الحمدالله بازنشسته آموزش و پرورش هستم، از خودم خانه ای دارم و زندگی ام را به راحتی سپری می کنم اما متأسفانه بسیاری از همکارانم واقعاً محتاج رسیدگی و توجه هستند اما هیچ فرد و نهادی یادی از آن ها نمی کند.

وی ادامه داد: من در همه این سال هایی که عضو انجمن بازیگران خانه سینما بوده ام جز اینکه یک بار یک بن خرید به بنده دادند و یک بار دیگر یک سبد کالا هیچ گونه دریافتی از این نهاد صنفی نداشته ام! این در حالی است که وظیفه نهاد صنفی رسیدگی به وضعیت معیشتی اعضایش است.

منافی ظاهر خاطرنشان کرد: بسیاری از همکاران من ناچارند در این وضعیت اسفبار اقتصادی، ترس از کرونا را کنار گذاشته به این پروژه و آن پروژه بروند تا چرخ زندگی شان از حرکت نایستد! این واقعاً حق هنرمندان نیست. چه بسیار هنرمندانی که طی یک سال و نیم گذشته بالاجبار سر کار رفتند و کرونا گرفتند و بعضاً فوت شدند. آیا این انصاف است؟

این سینماگر تأکید کرد: تأسف بار آنجا است که مدیران و مسئولان در وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، خانه سینما، صدا و سیما و... حتی تلاش نکردند تا واکسن هنرمندان به نتیجه برسد! این در حالی است که کار هنرمندان بسیار پرخطر است و در بسیاری از پروژه ها ده ها نفر در یک اتاق ۲۰ متری مجبور هستند در کنار هم باشند تا یک فیلم و سریال تولید شود.

بازیگر سریال های تلویزیونی «پدر سالار» و «روزگار قریب» تصریح کرد: متأسفانه همه چیز در کشور ما در حد شوآف و شعار است! به عنوان مثال «هنر کارت» هیاهو برای هیچ بود!؛ خانه سینما برای ما هیچ کارآیی ندارد و حتی وقتی تهیه کننده ای حق ما را می خورد در شورای داوری اش کاری به نفع ما انجام نمی دهد. پس این همه دستگاه و نهاد و بریز و بپاش هیچ تفاوتی برای ما ندارد و دردی از ما درمان نمی کند.

منافی ظاهر متذکر شد: متأسفانه توجه به مقوله هنر و هنرمندان روز به روز در کشور ما در حال کمرنگ تر شدن است و قطعاً این وضعیت به نفع عرصه مهم فرهنگ و هنر کشور نخواهد بود چرا که پیشکسوتان هنر در همه کشورها به مثابه گنجینه هایی هستند که مسئولان از آن ها حفظ و حراست می کنند اما ما در کشورمان آن ها را پس می زنیم.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا در این ایام مشغول به انجام کاری بوده اید یا خیر اظهار داشت: من از همان ابتدای کرونا تاکنون حضور در هیچ پروژه ای را نپذیرفته ام با اینکه پیشنهادهای بسیار زیادی داشتم ترجیح دادم جانم را برای کار و درآمد نگذارم. مضاف بر آنکه متأسفانه کیفیت فیلمنامه ها نیز بسیار پایین آمده و واقعاً اغلب شان هیچ جذابیتی برای حضور ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.