دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

با صدور پیامی

رئیس جمهور رحلت عالم وارسته علامه حکیمی را تسلیت گفت

سید ابراهیم رئیسی

سینماپرس: آیت الله سید ابراهیم رئیسی با صدور پیامی درگذشت علامه حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار، آقای محمدرضا حکیمی، این ضایعه تاسف‌بار را به عموم ارادتمندان ایشان بویژه مردم مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثُلِمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار، جناب آقای محمدرضا حکیمی موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.
این اندیشمند گرانقدر و متفکر فرزانه که از مدافعان و حامیان نهضت حضرت امام خمینی _ره_ بودند، با سلامت نفس و بینش عمیق دینی، تمام عمر شریف خود را وقف تبیین معارف و فرهنگ اسلامی و ترویج مکتب نجات بخش اهل بیت عصمت و طهارت _علیهم السلام_ کرد و با تالیف آثار ارزشمند متعددی از جمله دائرةالمعارف ماندگار الحیاة، گنجینه‌ای پر بار و درخشان از خود به یادگار گذاشت.

کیمیای عدالت و بحث و فحص درباره ابعاد آن، دغدغه همیشگی آن مرحوم بود و خود نیز با حرکت بر سبیل ساده زیستی و بی توجهی به زخارف دنیوی، الگویی عملی برای همه دوستداران این مفاهیم ارزشمند، رقم زد.

اینجانب این ضایعه تاسف بار را به عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه مردم عزیز مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی و برادر بزرگوار ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
دوشنبه | یکم شهریورماه ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.