دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم/۱

بسمل: تا زمانی که افراد بر اساس روابط و جناح بندی و نه شایسته سالاری در رأس امور قرار می گیرند فعالیت ها و اهداف ابتر می ماند/ در دولت سیزدهم امیدوار به روزهای بهتر هستیم!

منصوره بسمل

سینماپرس: منصوره بسمل سخنگوی انجمن صنفی تبلیغات سینما و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در خصوص لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم گفت: تا زمانی که افراد بر اساس روابط و جناح بندی و نه شایسته سالاری در رأس امور قرار می گیرند فعالیت ها و اهداف ابتر می ماند و با تغییر دولت ها و جا به جایی مدیران شرایط سخت تر می شود؛ ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر فرد در هر جایگاهی برای پوشاندن بی کفایتی خود انگشت اتهام به سمت دیگری می گیرد و این دور باطل ادامه دارد و از این رو نیاز است تا دولت سیزدهم تلاش جدی برای ساماندهی صنوف سینمایی داشته باشد.

این روزنامه نگار باسابقه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عده ای صرفاً تئوریسین و منتقد عملکرد دیگران هستند و تعداد اندکی که ذات اجرایی دارند در این وضعیت مهجور می مانند. از طرفی در بخش دولتی حضور برخی از افراد در مقامی که مناسب آن نبوده و عدم اشراف کامل به حوزه ای که مدیریت آن را عهده دار می شوند باعث اختلال و اختلاف نظر و در نهایت نارضایتی از شرایط می شود در واقع وجود صندلی های خالی و پر کردن آنها با افراد غیرمتخصص و مدعی، بزرگترین چالش همه سال های مردم ما در نهادها و سازمان های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی وضعیت تمامی مشاغل تحت الشعاع قرار گرفته و این شامل سینما نیز می شود. طی تمامی سال ها فعالیت های چشمگیری در خصوص ساماندهی اصناف انجام شده که قطعاً کافی نیست اما لزوم اهمیت به این مهم بیش از هر زمان دیگری در این شرایط بحرانی باید در رأس امور قرار بگیرد؛ اینکه بسیاری از همکاران ما در سال های اخیر تلاش کرده اند بعنوان نمایندگان صنوف وضعیت را ساماندهی کنند باعث امیدواری فعالان حوزه های فرهنگی و هنری است.

بسمل با تأکید بر اینکه پروسه های طولانی در جهت پیشبرد این هدف ها گاهی باعث گلایه اعضا می شود که دلیلش نگرانی ها و عدم آگاهی از مراحل دشوار پیش رو است اظهار داشت: لزوم اهمیت به تولیدات فرهنگی و فعالان در این حوزه ها در نهایت برای مردمی است که نیاز به آگاهی، امیدبخشی، اطلاع رسانی و فراغت دارند پس محصول فرهنگی که برای مردم یک جامعه تولید می شود باید بر اساس سلیقه و نیازهای آن ملت باشد و نه صرفاً سفارشی یا محدود!
وی افزود: وقتی مردم از سینما، تئاتر، موسیقی یا هر تولید فرهنگی هنری داخلی که از جنس آنها نیست ناراضی شوند رو به محصولات دیگر می آورند و اینکه سال ها است داعیه حمایت از آثار فرهنگی داریم با اعمال نظرهایی که در تولیدات آثار مشاهده می کنیم کاملاً منافات دارد!
این منتقد سینما تأکید کرد: من فکر می کنم دیگر حتی نمی شود در پایان یک گفتگو یا سخنرانی بگوییم امید است بزودی این بحران حل شود! یا این جمله تکراری را بگوییم که شاید در دولت جدید اتفاقات بهتری رخ دهد. این ذات ناامیدی است که کیفیت را تحت الشعاع قرار داده، امیدوار به روزهای بهتری در دولت سیزدهم هستیم نه تنها برای قشر فرهنگی جامعه که از جنس آنها هستم بلکه برای تمام ایران!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.