چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

شبکه پنج سیما؛

«تهران ۱۴» به سراغ مرور «گودنشینی در تهران» می‌رود

مستند تهران۱۴

سینماپرس: داستان اولین انتخابات در ایران پس از انقلاب و پایان مساله گودنشینی در تهران، موضوع هفتمین قسمت از مجموعه مستند «تهران ۱۴» است.

به گزارش سینماپرس، قصه گود زنبورک خانه، چال میدان، چال غار، گود عرب ها و همه ماجراهای مربوط به گودنشینی در تهران، موضوع داستان «انتخابات گودها» است که جمعه ۱۵ مرداد، روی آنتن شبکه ۵ می رود.

تهیه کننده مجموعه مستند «تهران ۱۴» بیان کرد: ما در این قسمت از مستند تلاش کردیم روایتی جذاب از تاریخچه گودها و چال ها را در تهران روایت کنیم. ماجرای لایحه اصلاحات ارضی، خرید گودها توسط شهرداری و نوسازی گودها در دوره پهلوی دوم، از جمله بخش هایی است که در این مستند به آنها اشاره شده است.

سمیه عظیمی ستوده با بیان اینکه بعد از این دوره، ماجرای نوسازی گودها توسط شهرداری جدید پس از انقلاب، پیگیری شد، افزود: ۷ دی ماه ۱۳۶۱ در اولین اقدام، گود باغچالی تخریب و زمین های صاف شده به فضای سبز و زمین بازی تبدیل شدند.

وی با اشاره به اینکه «انتخابات گودها» هفتمین قسمت از مجموعه مستند «تهران ۱۴» است که جمعه ۱۵ مرداد روی آنتن می رود، عنوان کرد: «تهران ۱۴» یک مجموعه مستند ۵۲ قسمتی است که با همکاری گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما در حال تولید و پخش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.