سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی؛

«جشنواره سیدنی» باز هم به تعویق افتاد

جشنواره فیلم سیدنی

سینماپرس: جشنواره فیلم سیدنی برای دومین بار در این سال به دلیل کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، مسئولان جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۱ اعلام کردند این جشنواره بار دیگر به تعویق می‌افتد و به جای همین ماه، ماه نوامبر برگزار می‌شود.

این تاخیر به دنبال محدودیت‌های تردد در سیدنی به دلیل گسترش ویروس کرونا صورت گرفته است.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی اعلام کرد با توجه به تمدید زمان محدودیت‌ها، این دوره از ۳ تا ۱۴ نوامبر (۱۲ تا ۲۳ آبان) برگزار می‌شود.

ناسن مودلی مدیر این جشنواره تاکید کرده که در ماه نوامبر به صورت فیزیکی این رویداد برگزار خواهد شد.

برمبنای محدودیت‌های اعمال شده همه مردم به جز موارد ضروری باید در خانه بمانند و این محدودیت به تازگی تا ۲۸ آگوست (یعنی تقریباً به مدت یک ماه دیگر) تمدید شده است. احتمال می‌رود این محدودیت‌ها تا سپتامبر هم ادامه یابد.

این دومین باری است که جشنواره سیدنی امسال به تعویق می‌افتد زیرا این جشنواره به صورت معمول در ماه ژوئن و پس از برگزاری جشنواره کن برگزار می‌شود و در حالی که هم جشنواره برلین و هم کن امسال با تاخیر برگزار شدند، سیدنی هم این جشنواره را به ۱۸ تا ۲۹ آگوست (۲۷ مرداد تا ۷ شهریور) منتقل کرده بود.

سال گذشته نیز جشنواره سیدنی به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و به جای آن یک رویداد کوچک‌تر آنلاین شکل گرفت.

این تاخیر می‌تواند بر فیلم‌های منتخب جشنواره تاثیر بگذارد زیرا قبلاً در ماه گذشته اسامی فیلم‌های حاضر در این جشنواره تعیین شده بود اما دیگر اکران‌های اولیه در ونیز یا تورنتو می‌تواند حضور آن فیلم‌ها را از فهرست اولین نمایش‌های سیدنی حذف کند.

جشنواره سیدنی امسال مروری بر فیلم‌های عباس کیارستمی را در برنامه دارد و قرار است ۹ فیلم از فیلم‌های این کارگردان فقید در آن نمایش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.