سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

در آخرین روزهای حضور «آقای خواهرزداده» بر ریاست «بنیاد سینمایی فارابی»؛

بازدید «سفیر صربستان» از «بنیاد سینمایی فارابی»

علیرصا تابش در مراسم تشییع پیکر «شهلا ریاحی»

سینماپرس: دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سینماپرس، دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان روز دوشنبه ۱۱ مردادماه ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با علیرضا تابش مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تابش ضمن خیرمقدم به سفیر صربستان به مرور پیشینه روابط سینمایی بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.

سفیر صربستان در تهران نیز ضمن اشاره به تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی، بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه همکاری‌های سینمایی تأکید کرد.

وی با تاکید بر رابطه حسنه ۲ کشور از همکاری درباره تولید مشترک استقبال و آمادگی خود را برای همیاری و مساعدت برای تسریع و پیشبرد پروژه‌های مشترک اعلام کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم با اشاره به سابقه دیرین همکاری‌های بین جشنواره‌ای به ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره فیلم فجر با جشنواره‌ها و نهادهای تخصصی سینمای صربستان، بر گسترش روابط و همکاری‌های سینمایی بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده تأکید کرد.

وی با برشمردن مشکلات فراوان در پیشبرد تولیدات مشترک، گفت: اراده جدی ما تسهیل فرایند تولید مشترک با دیگر کشورهاست و طی سال‌های گذشته این روند در بنیاد سینمایی فارابی تثبیت شده و امیدواریم که پروژه بین صربستان و ایران هر چه زودتر با طی کردن مراحل آماده سازی، اجرایی شود.

سفیر صربستان نیز با عنوان کردن این موضوع که ایران به مثابه کشور دوست و همسو است، بیان کرد: حضور رئیس مجلس صربستان به عنوان مقام بلند مرتبه و نماینده کشورمان در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران نشانه‌ای از علاقه صربستان برای استمرار و گسترش روابط بین ۲ کشور است.

در این دیدار رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد و فهیمی فربه نمایندگی از وزارت امور خارجه حضور داشتند.

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای صربستان بهمن ۱۳۹۷ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین ۲ کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که برگزاری هفته‌های فیلم، تولید مشترک، تبادل فیلم، کارگاه‌های آموزشی و همکاری بین‌جشنواره‌ای از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.