شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۴

نصیرایی: توجه به گفتمان انقلاب و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی باید سرمنشأ تولید آثار فرهنگی و هنری باشد

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: قطعاً یکی از موضوعاتی که همزمان با آغاز فعالیت دولت جدید به صورت جدی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد توجه به تولید کالاهای فرهنگی و هنری است که باید به استانداردهای ایرانی-اسلامی نزدیک شود؛ ما معتقدیم توجه به گفتمان انقلاب و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی باید سرمنشأ تولید تمامی آثار فرهنگی و هنری از جمله در سینما، تئاتر و موسیقی باشد و با تمام توان پیگیری اجرایی شدن این اتفاق نیک خواهیم بود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در دولت جدید به آن توجه کند آسیب شناسی تمامی بخش های فرهنگی و هنری کشور در لایه ها و بخش ها و ابعاد مختلف است. این وظیفه وزارت ارشاد است که با نگاه به معضلات گذشته به اولویت ها و راهکارهای جدید برای برون رفت از این معضلات توجه کند و راهکارهایی را تدوین کند تا ما بتوانیم از این شرایط بحرانی کنونی خارج شویم.

نصیرایی با بیان اینکه دغدغه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همانند بخش بزرگی از آحاد افراد جامعه توجه به ارزش های ملی و دینی است اظهار داشت: دولت سیزدهم باید با رویکرد جدید و تازه نفس به نگاه اصیل گفتمانی و انقلابی و توجه ویژه به فرهنگ ایرانی-اسلامی توجه ویژه داشته باشد. دولت جدید موظف است حوزه فرهنگ و هنر که طی این سال ها به حال خود رها شده است را بهبود بخشد تا ان شاالله بتوانیم شاهد هوای تازه را در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی متذکر شد: مجلس با قوت و جدیت پیگیر اجرای طرح صیانت از فضای مجازی در دولت جدید خواهد بود.

وی در این راستا ادامه داد: طرح صیانت از فضای مجازی در قالب اصل ۸۵ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگان از کمیسیون های مختلف ارجاع شد و به زودی همکاران ما این پیش نویس را عمیق و دقیق بررسی خواهند کرد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران و خبرگان این حوزه ابعاد فنی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی این طرح را ارزیابی خواهند کرد.

نصیرایی تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای صیانت از حقوق خانواده های اصیل ایرانی که از مجلس انتظار دارند به وضعیت ناهنجار و ناسالم فضای مجازی رسیدگی کند با قویت و جدیت تمام ساماندهی فضای مجازی را پیگیری خواهد کرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: در هیچ جای دنیا اینطور فضای مجازی رها نیست و از این رو ما حتماً با قوت و جدیت تمام این پیش نویس را جلو می بریم. ما همواره به آنچه مصلحت مردم و کشور بوده در مجلس توجه خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد بیش از این حوزه فرهنگی و هنری کشور دچار تشتت و آسیب شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.