شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

به کارگردانی «عبدالله علیمراد»؛

«جانشین» در کانون پرورشی به پایان تولید رسید

انیمیشن «جانشین»

سینماپرس: عبدالله علیمراد کارگردان صاحب‌نام انیمیشن ایران، ساخت تازه‌ترین اثر خود با عنوان «جانشین» را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان برده است.

به گزارش سینماپرس، تکنیک این اثر، عروسکی تک‌فریم یا به عبارتی استاپ‌موشن است که با روش دیجیتالی فیلم‌برداری شده و ۱۵ دقیقه زمان دارد.

این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی با اشاره به اتمام کار ساخت «جانشین» درباره ایده این اثر توضیح داد: سال‌ها پیش در کاشان عصاری‌ای را دیدم که در آن به جای شتر، وسیله‌ای را کار گذاشته بود به‌شکلی‌که یک چرخ بزرگ و موتوری داخل آن، سنگ عصاری را می‌گرداند؛ ایده اولیه فیلم جایگزین، از این‌جا به ذهنم خطور کرد و فیلم‌نامه‌ای بر این اساس نوشتم و پس از موافقت کانون، از اواسط سال ۹۸ اقدام به ساخت آن کردم.

انیمیشن جانشین (2)

در خلاصه داستان «جانشین» آمده است: در یک عصاری قدیمی وقتی شتر عصاری مریض می‌شود، عصار موتورش را به جای شتر جایگزین می‌کند. با توجه به این‌که حسادت در حیوانات وجود دارد و کینه‌های شتری، پدیده و عنوانی شناخته شده است، شتر به این جایگزینی واکنش نشان می‌دهد و قصه شکل می‌گیرد.

کارگردان «جانشین» درباره اثرش که برای گروه سنی پنج‌ سال به بالا ساخته، گفت که این انیمیشن به نوعی به ورود ماشین به زندگی انسان‌ها می‌پردازد.

انیمیشن جانشین (3)

آخرین انیمیشن ساخته‌شده از سوی عبدالله علیمراد در کانون «کشاورز و ربات» است که در سال ۱۳۸۹ تولید شد. «بهادر»، «کوه جواهر»، «قصه‌های بازار» و «یکی کم است» از دیگر آثار او در کانون پرورش فکری است که هم با استقبال فراوان کودکان و نوجوانان روبه‌رو شده و هم جایزه‌های فراوانی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است.

انیمیشن جانشین (4)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.