جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

سید مسعود اطیابی:

ممیزی «حق مردم» است و نمی‌توان هرچیزی را ساخت و از تلویزیون پخش کرد

مسعود اطیابی

سینماپرس: مسعود اطیابی، کارگردان سینما، اعتقاد دارد متمرکز بودن مدیریت سیما، تنوع نداشتن تولیداتش، سلیقه‌ای شدن ممیزی، اعتماد نکردن به هنرمندان و بی اعتنایی به سلیقه مردم، از جمله دلیل‌های افت سریال‌های تلویزیونی است.

به گزارش سینماپرس، مسعود اطیابی، کارگردانی است که این روزها «دینامیت» را روی پرده دارد و با این‌که فیلمش ممیزی‌های زیادی خورده و در وضعیت قرمز کرونا اکران شده است، بازهم توانسته با رسیدن به عدد ۶ میلیارد تومان، خوب بفروشد.

این کارگردان، به اصطلاح از بفروش‌های سینماست و بیشتر کمدی‌هایش، گیشه خوبی داشته‌اند. با این حال او در تلویزیون تنها دو تجربه سریال‌سازی داشته و گویا چندان تمایلی برای همکاری با صدا و سیما ندارد.

اطیابی در این‌باره توضیح می‌دهد: «من خیلی هم خوشحال می‌شوم این کار را انجام دهم. ولی از یاد نبرید، تلویزیون محدودیت‌های خودش را دارد. البته منظورم از محدودیت، ممیزی نیست، چرا که من طرفدار ممیزی هستم. ممیزی حق مردم است و نمی‌توان هرچیزی را ساخت و از تلویزیون پخش کرد. اما حرفم این است که من کارگردان و تهیه‌کننده، خودم کارشناس ممیزی هستم و می‌توانم آن را مدیریت کنم. در واقع مشکل اصلی‌شان این است که به فیلمساز آزادی نمی‌دهند و اعتماد نمی‌کنند.»

او می‌افزاید: «اگر تلویزیون بخواهد، ما بازهم برایش کار می‌سازیم اما باید شرایط و قواعدش مطابق سلیقه مردم شود و نه سلیقه یک عده خاص.»

این کارگردان، یک مشکل عمده دیگر تلویزیون را، تمرکز می‌داند و می‌گوید: «از طرف دیگر، متاسفانه هیچ رقابتی در تلویزیون نیست. اگر مدیران شبکه‌ها می‌توانستند مستقل کار کنند، قطعا تجربه ساخت آثار بی‌نظیری را داشتیم. اگر تلویزیون، همین شیوه مدیریت را ادامه دهد و همچنان بر پایه تفکرات گذشته کار بسازد، نمی‌تواند رقیب دیگر پلتفرم‌ها شود.»

مسعود اطیابی درباره افت استقبال مخاطبان از سریال‌های کمدی تلویزیون توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنید چرا مدتی است تلویزیون نمی‌تواند مخاطب را بخنداند؟ چون می‌خواهد با چیزهای پیش پا افتاده این کار را انجام دهد. مردم هم به این سادگی‌ها نمی‌خندند. تلویزیون باید به روز باشد تا موفق شود و مقابل رسانه‌های دشمن قرار بگیرد.»

*خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.