یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

۸ سال برگزاری جشنواره های خنثی و بودجه بربادده/۷

اسماعیلی: اغلب جشنواره های سینمایی هویت و ثبات ندارند و باید برای همیشه تعطیل شوند/ جشنواره فجر، مقاومت و یک جشنواره دیگر برای ما کافی است!

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان سینما در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: اغلب جشنواره های سینمایی هویت و ثبات ندارند و باید برای همیشه تعطیل شوند؛ مسئولان سینمایی در این سال ها بودجه های بیت المال را برای برگزاری جشنواره های بی هویت و بی بازده هدر دادند و سعی داشتند برای این رویدادها هویت پوشالی درست کنند که کاری بسیار اشتباه و نادرست است.

کارگردان فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است! وقتی امروز شاهدیم که بخش اعظمی از اهالی شریف و نجیب سینما در بیکاری مطلق و فقر به سر می برند باید این بودجه ها را صرف بهبود زندگی و تأمین معیشت آن ها کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از شهرستان ها به ویژه در نقاط محروم حتی یک سالن سینما و تئاتر ندارند از این رو بی تردید این بی انصافی مطلق است که ما بیاییم و مرتب جشنواره های مختلف خلق کنیم و بودجه های میلیاردی برای آن ها صرف کنیم. بی شک این پول ها باید صرف توسعه و زیرساخت های سینما شود.

اسماعیلی سپس با تأکید بر اینکه جشنواره فجر، مقاومت و یک جشنواره در خصوص فیلم های دینی برای ما کافی است تصریح کرد: این بخور بخورهای عده ای خاص که به اسم برگزاری جشنواره ها سال ها است انجام می دهند باید در دولت جدید جمع شود. امیدوارم دولت سیزدهم هرگز دیگر بهانه ای برای برگزاری جشنواره های ریز و درشت اما بی خاصیت را قبول نکند و اجازه ندهد بودجه های بیت المال این چنین هدر شوند.

این کارگردان سینما در پایان این گفتگو افزود: ما اگر به همین جشنواره فیلم فجر اهمیت بدهیم و درصدد رشد آن باشیم کافی است همانطور که در بسیاری از کشورهای جهان هم تنها یک جشنواره سینمایی مهم برگزار می شود که دارای اصالت و قدمت است و همه توجه و فوکوس دست اندرکاران سینمایی آن کشورها نیز به همان یک جشنواره معطوف می شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.