سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

دبیر شورای صنفی نمایش:

اکران «دینامیت» ترس از اکران را از صاحبان فیلم‌های سینمایی دور کرده است

مرتضی شایسته در مراسم تشییع پیکر مرحوم «حبیب کاوش»

سینماپرس: دبیر شورای صنفی نمایش از تمایل ۹ فیلم پرمخاطب برای ورود به چرخه اکران عمومی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر، با اشاره به ترغیب صاحبان فیلم‌ها به اکران عمومی گفت: خوشبختانه با اکران موفق فیلم سینمایی «دینامیت» در سینماهای کشور، رضایت سینماداران نیز برآورده شده است و آنها نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تمام تلاش خود را می‌کنند که تا شرایط مناسبی را برای حضور مخاطبان در سینماها فراهم کنند.

وی بیان کرد: بر همین اساس، درخواست‌هایی نیز برای اکران فیلم‌ها به شورای صنفی نمایش ارائه شده است که این درخواست‌ها در جلسه آینده شورای صنفی نمایش بررسی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

دبیر شورای صنفی نمایش ادامه داد: می‌توان گفت اکران «دینامیت» ترس از اکران را از صاحبان فیلم‌های سینمایی دور کرده است و در حال حاضر برای اکران آثار خود ترغیب شده‌اند. البته این را هم باید یادآور شوم که اگر صاحبان آثار، فیلم‌های خود را برای اکران ندهند، احتمال کهنه شدن فیلم‌ها وجود دارد. چرا که فیلم‌هایی که بین ۲ تا ۳ سال پیش ساخته شده است باید اکران شود و اگر اکران نشود خطر کهنه شدن آن وجود دارد.

وی توضیح داد: در شرایط فعلی سینماداران نیز به دنبال فیلم‌های خوب و پرمخاطب هستند تا از این طریق مخاطبان به سینماها باز گردند. ما نیز در شورای صنفی نمایش تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شرایط برای اکران فیلم‌های پرمخاطب را فراهم کنیم.

دبیر شورای صنفی نمایش بیان کرد: البته سازمان سینمایی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قبال ۵ میلیارد فروش در گیشه به صاحبان فیلم‌ها، شرایط خوبی را برای اکران فراهم کرد، که اگر این مساله ادامه پیدا کند می‌توانیم بگوییم فیلم‌های بیشتری اکران خواهد شد.

شایسته در پایان درباره آمار فیلم‌های متقاضی اکران هم گفت: در حال حاضر ۲۵ فیلم بسیار پرمخاطب و عالی وجود دارد که می‌تواند در چرخه اکران قرار گیرد، که از این بین ۹ فیلم تمایل به اکران عمومی دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.