دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۵

اسماعیلی تبار: دعوای میان ساترا و وزارت ارشاد جز روان خراشی برای مردم هیچ دستاوردی ندارد/ جمله حضرت امام (ره) که «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم» باید سرمنشأ کارهای ما باشد

دکتر مهدی اسماعیلی تبار

سینماپرس: دکتر مهدی اسماعیلی تبار روانشناس بالینی و کارشناس فرهنگی در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: برای بنده جای بهت و تعجب است که چطور یک بخشی از حاکمیت به اثری ولو به هر دلیلی مجوز ساخت می دهد و بخش دیگری مجوز آن را لغو می کند؟ دعوای میان ساترا و وزارت ارشاد جز روان خراشی برای مردم هیچ دستاوردی ندارد و باید این بازی میان دستگاه های مختلف حاکمیتی یک بار برای همیشه تمام شود تا آنچه شایسته ملت شریف ایران است در قالب آثار تصویری تقدیم شان گردد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دعوای میان ساترا و وزارت ارشاد درست یادآور اتفاقی است که یک دستگاه حاکمیتی مجوز ساخت ویلاهایی را صادر می کند و بعد از ساخته شدن یک دستگاه دیگر دستور به تخریب آن ها می دهد! واقعاً چرا باید تا این میزان بلاتکلیفی در جامعه و دستگاه ها وجود داشته باشد؟ چرا تکلیف دستگاه های فرهنگی روشن نیست؟ چرا یک بار برای همیشه سیاست گذاری جامعی تدوین نمی شود تا همه بر اساس آن سیاست های خاص مبادرت به تولید آثارشان نمایند؟

اسماعیلی تبار سپس با بیان اینکه ملت شریف ایران اسلامی طی این سال ها به اندازه کافی با تورم و گرانی و تهدید و تحریم روبرو بوده اند اظهار داشت: دستگاه های داخل حاکمیت نباید دست در دست دشمنان بدهند و بیش از این روان مردم را بازیچه قرار دهند. این قبیل اتفاقات برای جامعه هزینه های گزاف روانی دارد و ما باید جلوی آن را بگیریم.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: جمله حضرت امام (ره) که «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم» باید سرمنشأ کارهای ما باشد؛ بی تردید اگر سازندگان آثار فرهنگی و هنری، سیاست گذاران، ناظران و مدیران سینمایی و فرهنگی همین جمله را ملاک کارهای شان قرار دهند دیگر با این حجم انبوه از آثار نازل و مبتذل روبرو نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها به مسائل حوزه فرهنگی اشاره کرده اند و تأکید داشتند که ما با ولنگاری فرهنگی در سطح کشور روبرو هستیم؛ خوب سوأل اینجا است کسانی که ادعای تبعیت از رهبری را دارند چرا با این کارهای شان جامعه و ایشان را می رنجانند؟

اسماعیلی تبار تأکید کرد: چه سریالی مانند «شهرزاد» که با پول های شبهه دار و کثیف تولید شده و چه آثاری که اخیراً ترویج ولنگاری و بی بندوباری دارند همگی برای جامعه مضر و مخربند و بی تردید مقصر اصلی این جریانات مدیران فرهنگی اند که این چنین بی تفاوت تنها شاهد و ناظر این اتفاقات تلخ هستند و هیچ تدبیری اندیشه نمی کنند.

این روانشناس در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: ما ملتی با تمدن و اصیل هستیم؛ ما مثل کانادایی ها نبودیم که دانش آموزان مان را قتل عام کنیم! ما باید بر اساس فرهنگ و ریشه های ایرانی-اسلامی دست به تولید آثار فرهنگی بزنیم و سعی داشته باشیم اثر فرهنگی مان مروج تجملات، روابط جنسی، بی حیایی عمومی و حریم شکنی نباشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.