دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

ادعای جالب تهیه کننده «بی همه چیز» :

دیگر بلدم و شعورم می‌رسد به جامعه چه چیزی را ارائه بدهم/ما خودمان از شوراهای نظارت بیشتر می‌فهمیم!

جواد نوروز بیگی در نشست خبری فیلم سینمایی«تابستان داغ»

سینماپرس: جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما معتقد است ممیزی باید متناسب با شعور جامعه باشد. وی می‌گوید: «ما خودمان از شوراهای نظارت بیشتر می‌فهمیم، من وقتی پای میز تدوین می‌نشینم می‌گویم این‌ها باید حذف شوند و اینا نباید باشند.

به گزارش سینماپرس، جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما معتقد است ممیزی باید متناسب با شعور جامعه باشد. وی می‌گوید: «ما خودمان از شوراهای نظارت بیشتر می‌فهمیم، من وقتی پای میز تدوین می‌نشینم می‌گویم این‌ها باید حذف شوند و اینا نباید باشند. من دیگر بلدم و شعورم می‌رسد به جامعه چه چیزی را ارائه بدهم. الان خیلی از جاها نشان دادن مواد مخدر را آزاد کرده‌اند تا بگویند سمتش نروید، ولی من هنوز می‌گویم نشان ندهید. ما با نمایش دادن تبلیغ مواد مخدر نمی‌کنیم بلکه ناهنجاری‌های آن را نشان می‌دهیم. ممیزی را به عهده خود ما بگذارید، الان هم سر سریال ما گفتند که، چون فلان خواننده روی تیتراژ خوانده نباید باشد، در صورتی که این خواننده در یک سریال دیگر بازی می‌کند. چند ماه پیش برای مؤسسه اوج کار کرده! چطور شده که یک باره مشکل‌دار شده! نامه آمده نباید صدایش استفاده شود و بعد هم نمی‌گذارند خبرش پخش شود. منویی بگذارید جلوی ما که بدانیم از کی استفاده کنیم. من باید امنیت شغلی داشته باشم.»
البته ادعاهای نوروزبیگی درباره نمایش ندادن مواد مخدر در آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی، ادعایی بی‌اساس است. در اغلب آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی و حتی تلویزیونی مسئله استعمال دخانیات و مواد مخدر به بخشی از جذابیت‌های کاذب تصویری تبدیل شده است.
به نظر می‌رسد در بحثی که در برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش درگرفت، هر کس از زاویه دید خود به مسئله ممیزی پرداخت، در حالی که همه به طور ضمنی بر لزوم ممیزی تأکید داشتند، در نحوه اجرای آن اختلاف نظرهای جدی وجود داشته، مسئله‌ای که چندین دهه است در جامعه نیز وجود دارد.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.