شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۳

سلطان محمدی: سبک زندگی که در آثار نمایش خانگی ترویج می شود کمترین قرابتی با جامعه ندارد/ سازندگان به جای اصلاح مسیر غلط شان به تحریک افکار عمومی روی آورده اند!

حسین سلطان‌محمدی

سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: سبک زندگی که در آثار نمایش خانگی ترویج می شود کمترین قرابتی با آنچه در جامعه شاهدش هستیم ندارد گویی سازندگان آثار نمایش خانگی تصویری از انسان ها در کشور و یا حتی کره ای دیگر را به نمایش در می آورند! این اتفاقات تلخ و مضر است و باید جلوی استمرار آن گرفته شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از آنجا که به ظاهر آثار شبکه نمایش خانگی با تعداد تماشاگر کمتری مواجه است به همین دلیل نظارت بر آن به اندازه نظارت بر تولیدات رسانه ملی نیست.

سلطان محمدی ادامه داد: برخی افراد می گویند وقتی مخاطب آثار این حوزه محدود است باید کمی دست و پای سازندگان را آزادتر بگذارند تا جذاب تر داستان پردازی کرده و آثارشان با اقبال بیشتری روبرو شود!

این منتقد سینما با بیان اینکه چنین تصمیم و تفکری از اساس غلط است متذکر شد: متأسفانه برخلاف این تفکر غلط آثار شبکه نمایش خانگی تماشاگر زیادی داشته و اقبال عمومی بالایی دارند؛ آثار نمایش خانگی جامعیت تماشاگر دارند و هرگز نباید با این طرز تفکر که تنها تعداد معدودی از افراد جامعه بیننده آثار شبکه نمایش خانگی هستند دست و پای سازندگان برای ترویج ابتذال و فرهنگ منحط غربی و... باز گذاشته شود.

وی تأکید کرد: آثار شبکه نمایش خانگی بر روی افراد جامعه به ویژه نسل جوان تأثیرگذار و موثر هستند و اثرگذاری مشهودی در سطح جامعه دارند. نکته قابل تأمل اینجا است که سازندگان به جای اصلاح مسیر غلط شان به تحریک افکار عمومی روی آورده اند! آن ها در مقابل موارد مطروحه به جای اصلاح مسیر یا پذیرش نظر نهاد مسئول به مقابله و پاسخگویی روی می آورند تا خود را مظلوم وانمود کرده و مردم را طرفدار خودشان بکنند.

سلطان محمدی ادامه داد: ما با هیاهوی بسیار در این حوزه مواجه هستیم و قطعاً نیاز است با سیاست گذاری جامع تری در خصوص آثار تولید شده در این حوزه تصمیم گیری شود. ما نباید اجازه دهیم آثار شبکه نمایش خانگی که اغلب کپی شده از روی یکدیگر هستند و تنها زرق و برق ظاهری را دستمایه خود قرار می دهند و محصولی که به مخاطب عرضه می کنند عاری از فرهنگ و هنر است بیش از این جامعه را دچار تشتت و انحطاط کنند.

این منتقد سینما در خاتمه اظهاراتش افزود: امیدوارم در دولت جدید تدبیری عاجل در خصوص تولیدات شبکه نمایش خانگی صورت گیرد و این لجام گسیختگی در این حوزه از بین برود تا ان شاالله به این ترتیب هرچه سریع تر از ولنگاری فرهنگی در شبکه نمایش خانگی عبور کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.