شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

موسسه «نگار فیلم تبیان» خبر داد؛

«یحیی» و «هیبت»؛ دو سریال تاریخی در راه شبکه نمایش خانگی

سریال «یحیی» علیه السلام

سینماپرس: بعد از استقبال گسترده داخلی و بین المللی از سریال موفق «یوسف پیامبر»(ع) موسسه نگار فیلم تبیان از تولید دو سریال بلند تاریخی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی و سایر شبکه ها و پلتفرم های داخلی و بین المللی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، این موسسه طی اطلاعیه ای که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، از تولید سریال «هیبت» در ۲۰ قسمت و سریال جهانی «حضرت یحیی» در ۴۰ قسمت (دو فصل ۲۰ قسمتی) خبر داده است.

سریال «هیبت» که هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد، عاشقانه ای است برآمده از دل تاریخ که با برداشتی زیبا از یک روایت کاملا واقعی در شمال کشور به تصویر کشیده می شود. درامی به غایت جذاب و پر التهاب که با در نظر گرفتن همه توقعات و الزامات شبکه نمایش خانگی، برای پخش از پلتفرم های داخلی تولید خواهد شد.

بر اساس زمان بندی اعلام شده در این اطلاعیه، نگارش فیلمنامه «هیبت» در موسسه نگار تبیان به اتمام رسیده و طی چند ماه آینده مقابل دوربین قرار می گیرد. همچنین تمام لوکیشن های این اثر تاریخی، در شهر های مختلف استان گیلان انتخاب و برای فیلمبرداری آماده شده اند.

موسسه نگار فیلم تبیان همچنین در اطلاعیه خود، ضمن تبیین ویژگی های سریال جهانی «حضرت یحیی»(ع) خاطر نشان کرد:

زندگی یحیی علیه السلام و حوادث بزرگ پیرامون آن، بدون شک یکی از دیدنی ترین داستان های زندگانی پیامبراندر طول تاریخ به شمار می رودکه به صورت بسیار دراماتیک و جذاب به نمایش در می آید. در این سریال به موازات داستان زندگانی حضرت یحیی(ع)، فراز هایی از زندگانی دو تن دیگر از انبیای الهی و هم عصر حضرت یحیی(ع)، یعنی پدر بزرگوارشان حضرت زکریا(ع) و حضرت عیسی مسیح(ع) در کنار شخصیت نورانی مریم مقدس به تصویر کشیده می شود. بر این اساس سریال یحیی(ع) و مفاهیم ناب و جذاب آن را می توان در زمینه وحدت بین الادیان به عنوان یک سریال فاخر ایرانی برای عرضه و پخش بین المللی قلمداد کرد.

نگارش فیلمنامه این سریال قرآنی، طی مدت دو سال توسط زبده ترین نویسندگان و کارشناسان موسسه در ۴۰ قسمت (دو فصل ۲۰ قسمتی) به اتمام رسید و مطالعات اولیه درباره طراحی لباس و صحنه و انتخاب و ساخت لوکیشن های سریال در نقاط مختلف کشور در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.