چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

رئیس سازمان سینمایی:

اعلام نوبت «پروانه ساخت» و «پروانه نمایش»، دستگاه حاکمیتی را ناچار می‌کند در شرایط مساوی، پاسخ یکسان بدهد

حاشیه فیلم فجر-حسین انتظامی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری اعلام نوبت شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش سینمایی و انتشار آن را مانع تبعیض دانست.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی با انتشار مطلبی در توئیتر با اشاره به اعلام نوبت پروانه ساخت و پروانه نمایش توسط سازمان سینمایی نوشت: اعلام نوبت، مانع تبعیض است. اولاً بازدارنده ازجابجایی نوبت‌ها و ثانیاً دستگاه حاکمیتی را ناچار می‌کند در شرایط مساوی، پاسخ یکسان بدهد.

ضوابط خارج از نوبت و شاخص‌های موافقت و مخالفت هم باید جداگانه اعلام شود.

براساس اعلام معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی آخرین وضعیت نوبت شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش سینمایی منتشر شده است. آخرین فهرست پروانه‌های ساخت صادر شده و تازه‌ترین فهرست پروانه‌های نمایش صادرشده اینجا قابل مشاهده است.

در شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی ۱۶ فیلم از مهر سال قبل تا خرداد امسال در نوبت هستند که به جنایت بی‌دقت از شهرام مکری، ابلق ساخته نرگس آبیار، روزی روزگاری آبادان به کارگردانی حمید آذرنگ، رمانتیسم عماد و طوبی ساخته کاوه صباغ‌زاده و روشن به کارگردانی روح‌الله حجازی می‌توان اشاره کرد.

همچنین برای دریافت پروانه ساخت ۱۳ تهیه‌کننده از جمله رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری، امیر سمواتی، محمد نشاط، سعید سهیلی، علیرضا سجادپور، و محمدحسین فرح‌بخش برای ساخت فیلم سینمایی در نوبت هستند.

شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی از ماه اردیبهشت تاکنون، مجوز تولید ۲۶ فیلم سینمایی را صادر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.