دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

سعید آقاخانی:

«دینامیت» در شرایط مظلومانه‌ای و بدون اطلاع رسانی اکران شد

فیلم سینمایی دینامیت

سینماپرس: تهیه کننده فیلم «دینامیت»، تعطیلی تولید فیلم‌های سینمایی را خطرناک و تنها راهکار جلوگیری از تعطیلی را واکسیناسیون هنرمندان دانست.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی دینامیت و مدیر شرکت پخش خانه فیلم در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره آسیب‌های کرونا به صنعت سینما گفت: اولین مکانی که از کرونا آسیب فراوانی دید سالن‌های سینما بود که حدود یک سال و نیم تعطیل شد. به این نتیجه رسیدیم که خودمان به خودمان کمک کنیم پس باید فیلم خوب اکران کنیم. باید به مردم صادقانه بگویم که سالن‌های سینما مکان امنی است، زیرا شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی انجام شده است. تماشای فیلم نیز در اوضاع بدی که کشور به دلیل کرونا شاهدش است باعث بازگرداندن روحیه و نشاط به جامعه شد.

وی درباره اکران فیلم «دینامیت» توضیح داد: «دینامیت» فیلمی کمدی است که می‌تواند شادابی را به مردم بازگرداند و در شرایط مظلومانه‌ای و بدون اطلاع رسانی اکران شد. هیچ کمکی از هیچ سازمانی نمی‌خواهیم، چون با شرایط بد اقتصادی آشنا هستیم و تنها اطلاع رسانی برای تبلیغات این فیلم را از صدا و سیما و شهرداری می‌خواهیم. میزان فروش فیلم نیز دو میلیارد و نیم بوده و بالای ۱۲۰ هزار نفر تا به الان به تماشای این فیلم نشستند. برای مخاطب اصلی سینما، تازه آخر شب روزهای پنج شنبه و جمعه زمان مناسب سینما رفتن است که البته به دلیل منع تردد آخرین سانس ما ده شب است.

خانی همچنین درباره تعطیلی تولید فیلم‌های سینمایی و صدمات آن توضیح داد: اگر به دلیل وضعیت قرمز تولید فیلم‌های سینمایی متوقف شود بیشترین ضربه را ما، اهالی سینما می‌خوریم، چون بسیاری از بچه‌های سینما بیمه بیکاری ندارند و مشکل معیشتی اقتصادی دارند. طبیعتا ضربه شدیدی می‌خورند و درخواستمان این است که پنج هزار نفر عضو خانه سینما حداقل در این شرایط واکسنشان را بزنند. واکسیناسیون هنرمندان سینما بهترین حمایتی است که دولت می‌تواند انجام دهد.

وی در پایان درباره طراحی لباس فیلم‌های سینمایی گفت: واقعیت این است که انقدر که در بخش‌های دیگر رشد کردیم، در بخش طراحی لباس پیشرفت نکردیم. بخش طراحی صحنه و لباس را سال‌ها فقط یک نفر انجام می‌داد، اما چند سالی است که طراح لباس و طراح صحنه از هم تفکیک شده و افراد با استعدادی وارد این حوزه شده اند. قبلا به عنوان تهیه کننده فقط منابع مالی را در اختیار طراح صحنه و لباس قرار می‌دادیم و صرفا وی خرید می‌کرد، اما الان طراحان لباس از قبل با ایده پردازی و طراحی لباس متناسب با شخصیت بازیگر به صحنه می‌آیند. اما به عنوان تهیه کننده باید بگویم که هنگام طراحی لباس مقداری خساست به خرج می‌دهیم و باید توجهم را در حوزه طراحی لباس به عنوان تهیه کننده بالا ببرم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.