یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

۸ سال برگزاری جشنواره های خنثی و بودجه بربادده/۲

توکلی: بهتر است جشنواره های ملی و جهانی فجر با یکدیگر ادغام شوند/ برای بنده حضور در جشنواره های داخلی مهم است اما برخی دوستان فقط برای جشنواره های خارجی فیلم می سازند!

رقیه توکلی

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان سینما در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: من نمی دانم کدام جشنواره مد نظر شما هست اما در مورد جشنواره فجر من هم مانند بسیاری از همکارانم بهتر می دانم جشنواره های ملی و جهانی فجر با یکدیگر ادغام شوند و این دو رویداد در یک بازه زمانی مشخص برگزار شوند به این صورت هم بودجه برگزاری این جشنواره ها نصف می شود و هم شمایل استانداردی از یک جشنواره واقعی ارائه خواهد شد.

کارگردان فیلم های سینمایی «مهران» و «مادری» افزود: قبل از هر چیز باید عنوان کنم برای بنده حضور در جشنواره های داخلی مهم است و هر فیلمی بسازم قطعاً دوست دارم در جشنواره های داخل کشورم نمایش داده شود ممکن است برخی دوستان فقط برای جشنواره های خارجی فیلم بسازند و اعتقادی به جشنواره های داخلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: کلاً هر جشنواره ای با وجود فیلم ها و دست اندرکاران و دبیران و داوران و هیأت های انتخاب و... شان است که مهم یا بی اهمیت می شوند! اگر ما معتقدیم در کشورمان جشنواره هایی بی اهمیت یا با اهمیت هستند قطعاً باید دلایل آن ها را در همین مسائل جستجو کنیم.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا با تمامی تلاشی که برخی مدیران سینمایی در این سال ها انجام دادند تا جشنواره جهانی فجر رویدادی مهم جلوه داده شود، بسیاری از فیلمسازان ایرانی ترجیح می دهند که آثارشان در جشنواره های خارجی نمایش داده شود که نمونه آن را در سال جاری با حضور اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن شاهد بودیم، اظهار داشت: من واقعاً نمی دانم ایشان به چه دلیلی و تصمیمی این کار را انجام داده اند؛ این پرسش باید از خود ایشان و یا دیگر فیلمسازانی که تمایل به حضور در جشنواره های داخلی ندارند صورت گیرد تا بتوانند جوابی درست به سوأل شما بدهند.

توکلی در همین راستا تأکید کرد: اعتبار جشنواره ها در بین فیلمسازان مشخص است؛ همانطور که پیش تر هم اشاره کردم این حضور فیلم ها و فیلمسازان مهم و بزرگ است که به یک جشنواره اعتبار می دهد یا آن را بی اعتبار می کند، پس اگر جشنواره ای عاری از فیلم ها و فیلمسازان بزرگ بود می توان بر این امر صحه گذاشت که آن رویداد بی اعتبار است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.