شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه/۸

رفیعی: عدم نمایش فیلم های کوتاه یکی از معضلات مهم این حوزه است/ تجهیزات و امکانات فیلمسازی در انجمن سینمای جوان بسیار قدیمی است و کارآیی ندارد!

نیلوفر رفیعی

سینماپرس: نیلوفر رفیعی کارگردان فیلم کوتاه در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: عدم نمایش فیلم های کوتاه یکی از معضلات مهم این حوزه است که متأسفانه هیچ یک از مدیران انجمن سینمای جوان در تمامی این سال ها تدبیری برای رفع این معضل بسیار مهم اندیشه نکرده اند! این اتفاق بسیار تلخ است که زحمت فیلمسازان فعال در این حوزه جز به صورت محدود در جشنواره ها در هیچ جا دیده نمی شود و فیلمسازان کوتاه به شدت نادیده گرفته می شوند.

کارگردان فیلم های کوتاه «میان زمین و آسمان» و «جلیقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:بنده معتقدم مدیران جدیدی که به زودی در دولت سیزدهم اداره سینما و به ویژه انجمن سینمای جوانان را در دست می گیرند اگر می خواهند تغییر و تحول مثبتی در حوزه فیلم کوتاه ایجاد نمایند باید برنامه ای ترتیب دهند که فیلم های کوتاه مانند فیلم های بلند امکان اکران عمومی داشته باشند.

وی ادامه داد: سال ها قبل به ویژه قبل از شیوع کرونا در دانشکده سینماتئاتر امکان نمایش فیلم های بلند و کوتاه و مستند و... فراهم بود و هر روز یک فیلم نمایش داده می شد اما متأسفانه بعدها فقط سینمای بلند مورد توجه قرار گرفت و حالا هم که با توجه به بسته بودن دانشگاه ها به صورت حضوری همین امکان بسیار اندک هم از بین رفته است.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو به امکانات بسیار اندک و محدود انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی اصلی حوزه فیلم کوتاه اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: تجهیزات و امکانات فیلمسازی در انجمن سینمای جوان بسیار قدیمی است و کارآیی ندارد به نحوی که خود بنده وقتی برای ساخت یک فیلم تقاضای تجهیزات کردم بعد از طی کردن یک پروسه بسیار طولانی و خسته کنند دوربینی قدیمی در اختیارم گذشاتند که ترجیح دادم برای عدم تنزل کیفیت فیلمم هرگز از آن استفاده نکنم و مجبور به اجاره دوربین شدم!

رفیعی در همین رابطه تصریح کرد: بی تردید این وظیفه انجمن سینمای جوان است که تجهیزات کافی و به روز را در اختیار فیلمسازان جوان این حوزه بگذارد تا کیفیت فیلم های تولیدی در این حوزه ارتقا پیدا کند. متولیان سینمای کوتاه باید معضلات پیش روی فیلمسازان جوان را بردارند و از آن ها حمایت کنند تا تمامی استعدادهایی که در سراسر کشور وجود دارند بتوانند فرصتی برای بروز و ظهور پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.