یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه/۶

ثریا: بودجه اندک، سانسور فراوان و باندبازی و فامیل بازی از جمله معضلات مهم حوزه فیلم کوتاه است/ چرا اعضای ایسفا باید زیر چتر انجمن سینمای جوان طرح های خود را ثبت کنند؟

محمد ثریا

سینماپرس: محمد ثریا کارگردان در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: بودجه اندک، سانسور فراوان و باندبازی و فامیل بازی از جمله معضلات مهم حوزه فیلم کوتاه است؛ متأسفانه فعالان فیلم کوتاه در طول تمامی سال ها با معضلات و مشکلات جدی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و هیچ وقت شرایط کار و فعالیت برایشان سهل و آسان نبوده است.

کارگردان فیلم های کوتاه «گلدسته» و «مسکوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده سال ها قبل کار فیلمسازی کوتاه را آغاز کرده ام و مدتی است بیشتر تمرکزم بر روی فیلمسازی بلند است اما چه در آن سال ها و چه امروز همواره با معضلات جدی و اساسی روبرو بودیم. یادم می آید آن زمان ها ما همواره معترض بودیم که چرا بودجه ها اندک است و تنها عده ای افراد خاص بودجه دریافت می کنند و امروز هم مشکلات به شکل دیگری ادامه دارد.

ثریا سپس با تأکید بر اینکه اغلب مشکلات حوزه فیلم کوتاه به دلیل مدیریت نامطلوب روسای سازمان سینمایی است اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی با ندانم کاری فیلمسازان و مدیران حوزه فیلم کوتاه را به جان هم انداخته اند!

وی در همین راستا ادامه داد: مدتی قبل اعلام کردند که اعضای ایسفا اگر می خواهند فیلم بسازند باید در یک پرتال زیر نظر انجمن سینمای جوانان طرح های شان را ثبت کنند و سپس اگر طرح شان تأیید شد از آن ها بودجه بگیرند؛ حالا پرسش اینجا است که چرا اعضای ایسفا باید زیر چتر انجمن سینمای جوان طرح های خود را ثبت کنند؟ چرا ما که سال ها است در این حوزه فعالیم و آثارمان در جشنواره های داخلی و خارجی دیده شده و جایزه گرفته باید در حد کسانی باشیم که تازه مشغول آموزش هستند؟

این سینماگر تأکید کرد: از سوی دیگر سانسور شدید در آثار فیلم کوتاه جان ما را به لب مان رسانده است. طرح هایی که در این پرتال ثبت می شوند خیلی راحت مردود اعلام شده و ما نمی دانیم چه کسانی با چه سبقه ای طرح های ما را رد می کنند؟

ثریا در خاتمه این گفتگو افزود: سوأل اصلی بنده این است که اصولاً این مدیران انجمن سینمای جوان از کجا می آیند؟ سابقه سینمایی این ها کجاست؟ چه کار درخشانی در حوزه فیلم کوتاه و سینما انجام داده اند که یک شبه مدیر می شوند و برای فیلم کوتاه و سینماگران این حوزه تصمیم گیری می کنند؟ ای کاش مدیرانی در این حوزه روی کار بیایند که خودشان برآمده از دل حوزه فیلم کوتاه باشند و تلاش شان کشف استعدادها و افزایش بودجه حوزه فیلم کوتاه باشد و به دور از باندبازی های رایج بتوانند فیلم کوتاه را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.