سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی/۴

امیرصادقی: بنیاد سینمایی فارابی امروزه بدل به نهادی تشریفاتی و بودجه برباده شده است/ خوشحالم که مدت هاست کمترین ارتباطی با این نهاد نداشته ام!

خسرو امیرصادقی

سینماپرس: خسرو امیرصادقی بازیگر و تهیه کننده سینما در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: بنیاد سینمایی فارابی امروزه بدل به نهادی تشریفاتی و بودجه برباده شده و بود و نبودش هیچ فرقی برای سینما و سینماگران ندارد؛ البته برخی چهره های خودی و نزدیک به مدیران سینمایی همواره از برخی امکانات و وام ها و بودجه ها و مواهبی که مسئولان این بنیاد در اختیارشان قرار می دهند استفاده می کنند اما عموم سینماگران نه تاکنون نفعی از فارابی برده اند و نه کاری با این نهاد دارند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «از صمیم قلب» و «بله برون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده خوشحالم که مدت هاست کمترین ارتباطی با این نهاد نداشته ام چرا که نیازی نمی دیدم بخواهم برای تولید فیلم هایم به آنجا بروم.

وی یادآور شد: بنیاد سینمایی فارابی در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمی به درد بخور بود و در آن زمان که امکانات و تجهیزات فیلمسازی در کشور بسیار اندک بود به فیلمسازان تجهیزات فیلمسازی ارائه می داد اما واقعاً نمی دانم امروزه که دیگر چنین اتفاقی نمی افتد و سینماگران نیاز به تجهیزات متسعمل آن ندارند چرا همچنان این بنیاد ادامه حیات می دهد؟

امیرصادقی سپس خطاب به مدیران سینمایی گفت: یک بار بیایید و صادقانه به اهالی سینما پاسخ بدهید که چرا بنیاد سینمایی فارابی را سرپا نگه داشته اید؟ در فارابی چه کاری انجام می دهید؟ چرا اینقدر نهادهای زیر و درشت در زیرمجموعه سازمان سینمایی باید وجود داشته باشد؟ آیا همه کارهایی که در این نهادها انجام می شود و هریک از آن ها بودجه های هنگفتی از بیت المال را می بلعند نمی تواند در خود سازمان سینمایی صورت گیرد؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم مدیران فرهنگی و هنری دولت سیزدهم تکلیف این نهادهای زائد و بودجه بربادده را روشن کنند؛ ما در سینما نیاز به شوآف و تشریفات نداریم. سینما اگر بودجه ای دارد باید در اختیار افراد درمانده و خانه نشین و بیکار قرار دهد نه اینکه با بریز و بپاش در این نهاد و آن بنیاد و این سازمان و آن دستگاه بودجه ها را بر باد دهد!

بازیگر فیلم های سینمایی «عشق طاهر» و «مسافران مهتاب» در پایان این گفتگو تأکید کرد: باعث شرمساری و تأسف است که در این اوضاع وانفسای اقتصادی و در زمانه ای که فقر و تورم کمرشکن داد همه مردم را درآورده بودجه های هنگفتی در سینما خرج اتفاقاتی می شود که کمترین عایدی مثبتی برای سینما در پی ندارند از برگزاری جشنواره های زائدی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر گرفته تا بریز و بپاش در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی! آقایان مدیر شما اگر دغدغه رشد و اعتلای سینما را دارید به فکر بیکاری گسترده و فقر و استیصال سینماگران باشید، زیرساخت های سینما را درست کنید و تولید را افزایش بدهید و در این نهادهای تان را برای همیشه ببندید!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.