چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۸

صلح میرزایی: امیدوارم آیت الله رئیسی فرهنگ و هنر به ویژه سینما و ادبیات را جدی بگیرند/ مدیرانی که در حوزه های فرهنگی انتخاب می شوند نباید خون شهدا و دستاوردهای انقلاب را هدر کنند

قدرت الله صلح میرزایی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: قدرت الله صلح میرزایی کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: متأسفانه به دلیل بی تدبیری مدیران سینما و به طور کل حوزه فرهنگ و هنر چند سالی است که رو به نابودی گذاشته و بنده امیدوارم آیت الله رئیسی فرهنگ و هنر به ویژه سینما و ادبیات را جدی بگیرند تا ان شاالله بتوانیم هرچه سریع تر شاهد برطرف شدن نقصان ها و تحولات مثبت در این عرصه های مهم باشیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «علف های هرز» و «شاخه گلی برای عروس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در طول چند سال گذشته به تمامی هنرمندان در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری کشور جفا شد؛ به ویژه دست اندرکاران سینما در هر صنف و رشته ای به شدت جفا دیدند که یکی از علل اصلی این اتفاق آن بود که دولت فرهنگ و هنر را در اولویت خود قرار نداد و آن را به طور کامل رها کرد.

وی سپس با بیان اینکه مقوله مهم فرهنگ و هنر در هر کشوری بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: امروزه بسیاری از دولت ها و حکومت های تمامی اهداف کلان سیاسی خود را از طریق تولید آثار فرهنگی و هنری دنبال می کنند اما این مسأله مهم به واسطه ناآگاهی و یا سهل انگاری مدیران در کشور ما نادیده گرفته شده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال های اخیر ما با مدیرانی مواجه بودیم که شعار حمایت از فرهنگ و هنر می دادند اما در عمل هیچ کارآیی نداشتند و حتی یکی از شعارهای شان را عملی نکردند! پرسش بنده این است که ما مگر چند نفر هنرمند در کشورمان داریم که این چنین با آن ها برخورد می کنیم؟ چرا باید وضعیت زندگی هنرمندان کشور ما اینطور تأسف آور باشد.

صلح میرزایی با تأکید بر اینکه خوشبختانه ما در حوزه فیلمسازی مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم متذکر شد: ما نویسندگان و کارگردانان بسیار خوبی در کشورمان داریم که متأسفانه قدرشان را نمی دانیم و از پتانسیل آن ها برای رشد و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر کشور درست بهره برداری نمی کنیم.

وی با طرح این پرسش که چرا هنرمندان با مشکلاتی نظیر فقدان بیمه کارآمد باید دست و پنجه نرم کنند؟ تأکید کرد: این باعث شرمساری مدیران است که امروزه بخش اعظمی از هنرمندان کشور برای اجاره خانه و امرار معاش روزانه شان نیازمند شده اند.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مدیرانی که در حوزه های فرهنگی انتخاب می شوند نباید خون شهدا و دستاوردهای انقلاب را هدر کنند تصریح کرد: کسانی که در رأس وزارت ارشاد می آیند باید اولاً فرهنگ و هنر را خوب بشناسند و دوماً تمامی هدف شان بر پاسداشت دستاوردهای ارزشمندی باشد که ما از طریق انقلاب اسلامی به دست آورده ایم.

کارگردان فیلم های سینمایی «دختری در قفس» و «بی تو تنهایم» تأکید کرد: همه ما عاشق نظام اسلامی و کشورمان هستیم و افتخار می کنیم که در کشوری زیست می کنیم که خودمان با همت و قدرت و شجاعت در آن انقلاب اسلامی کرده ایم. در این کشور که بنیان انقلابش فرهنگی بوده، فرهنگ نباید در اولویت چندم مسئولان باشد. شهدای ما جان ارزشمند خود را دادند که دین و انقلاب از دست نرود و این وظیفه ما است که مصرانه از آن ها پاسداری کنیم.

صلح میرزایی در خاتمه این گفتگو افزود: بنده امیدوارم آیت الله رئیسی افرادی را در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری منصوب کنند که برآمده از دل هنر باشند، شناخت کافی روی اصول فرهنگی و هنری داشته باشند و چهره های فرهنگی معتبر، متعهد و متدین را برای اداره امور مدیریت های میانی وزارت ارشاد در نظر بگیرند و تمامی هدف شان حمایت ویژه از مولفان هنری باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.