دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

وعده جدید «مدیر عامل صندوق اعتباری هنر»:

«هنر کارت» تا پایان هفته به دست اهالی فرهنگ و هنر می‌رسد

هنرکارت

سینماپرس: مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از توزیع بیش از ۶۲ هزار «هنر کارت» تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره آخرین وضعیت توزیع طرح «هنر کارت» بین اعضای این مجموعه به خبرنگاران جوان، گفت: صندوق اعتباری هنر حدود ۸۰ هزار نفر عضو دارد که از این تعداد ۶۷ هزار و ۱۴ نفر برای دریافت هنر کارت درخواست دادند. برای ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر حساب بانکی افتتاح و ۶۲ هزار و ۷۵۱ کارت هم تاکنون چاپ شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۵ هزار و ۷۵۱ کارت توزیع شده و ۷ هزار کارت هم تا پایان هفته به دست اهالی فرهنگ و هنر می‌رسد. البته ۳۷۰۰ نفر از اعضای صندوق هم کسانی هستند که عکس آن‌ها قابل چاپ نبوده و یا نقصی در مدارک ارسالی وجود داشته است که پیگیر هستیم تا این نواقص تا پایان هفته رفع شود. در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰ نفر از اعضای صندوق در طرح هنرکارت شرکت نکرده اند که تعدادی از این آمار را هنرمندان فوت شده تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه مبالغ واریزی به عنوان کمک هزینه در ایام کرونا بخشی از خدمات هنر کارت است اظهار کرد: نکته اصلی در طرح هنر کارت، بحث هویتی، تخفیفات و اعتبارات ویژه‌ای است که برای اهالی هنر در نظر گرفته شده است؛ همچنین در حوزه سلامت خدمات برجسته‌ای از طریق هنر کارت به اعضا ارائه خواهد شد و تلاش می‌کنیم که هیچ هنرمندی دغدغه مالی برای هزینه‌های درمانی نداشته باشد.

وی همچنین در توضیح طرح‌های حمایتی صندوق هنر در سال جدید بیان کرد: طرح اعطای تسهیلات بدون ضمانت از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای خرید کالای ایرانی، به افرادی که نشان درجه یک هنری دارند از این ماه اجرایی خواهد شد. همچنین ۴۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر که از طریق صندوق اعتباری هنر دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، نگران حق بیمه خود در سه ماه نخست سال نباشند. حق بیمه فروردین این افراد در تیرماه، حق بیمه اردیبهشت آن‌ها در مرداد و حق بیمه خرداد هم در شهریور ماه توسط صندوق هنر پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.