دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی/۲

وزیری: تنها کسانی از فارابی حمایت می کنند که وام های کلان از آن گرفته و پس نداده اند!

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: امیدوارم آقای رئیسی و دولتمردان ایشان ریشه بنیاد سینمایی فارابی را برای همیشه بکنند؛ این نهاد نه تنها به درد اهالی سینما نمی خورد بلکه باعث ضرر و زیان شدید به سینما و سینماگران نیز می شود و قطعاً نبود آن بهتر از بودنش است و دولتمردان نباید اجازه بدهند دیگر در این نهاد بریز و بپاش های آنچنانی با بودجه بیت المال شود و تنها عده ای خاص از مواهب آن بهره مند گردند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «ساعت شلوغی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یک زمانی در سینمای ایران وسایل برای تولید فیلم بسیار کم بود؛ در آن زمان سینما دیجیتال نشده بود و بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت آثار سینمایی به نوبت به عوامل فیلم ها تجهیزات می داد اما حالا که سینما دیجیتال شده دیگر دلیلی برای وجود فیزیکی این بنیاد که سالانه بخش اعظمی از بودجه بیت المال را حیف و میل می کند وجود ندارد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه بی شک موسسه رسانه های تصویری بسیار کمک کننده تر از فارابی است اظهار داشت: من تعجب می کنم که چطور برخی افراد آمدند و موسسه رسانه های تصویری را منحل کردند اما بنیاد بی خاصیت فارابی همچنان به کار خود ادامه می دهد!

وزیری در همین راستا تصریح کرد: باعث شرم و تأسف است که مسئولان بنیاد سینمایی فارابی نه تنها هیچ کمکی به قاطبه اهالی سینما نمی کنند بلکه از اهالی سینما طلبکار هم می شوند. بنده از صمیم قلب می گویم که امیدوارم به حق خانم فاطمه زهرا (س) ریشه این بنیاد بی خاصیت برای همیشه کنده شود و شر آن از سر سینمای کشور کم گردد.

وی با بیان اینکه تنها کسانی از فارابی حمایت می کنند که وام های کلان از آن گرفته و پس نداده اند خاطرنشان کرد: من نمی دانم چرا آقایان در اعطای وام که با بودجه بیت المال هست هم خودی و ناخودی دارند؟ چرا به من نوعی وام نمی دهند اما یک عده خاصی را گرد خود جمع کرده اند و مرتب به آن ها وام اعطا می کنند؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کالسکه» و «سایه های غم» متذکر شد: من متأسفم که مسئولان وزارت ارشاد می گویند ما ۲ هزار میلیارد وام به سینماگران دادیم. چرا دروغ می گویید به مردم؟ کدام وام؟ کدام سینماگران؟ چرا بدنه سینما جزو این سینماگران نیستند؟

وزیری در پایان این گفتگو تأکید کرد: این نهاد باید برای همیشه تعطیل شود؛ نهادی که متعلق به برخی سینماگران خاص است و هیچ دردی از سینمای ایران درمان نکرده و بودجه های کلان سینما را در قالب برگزاری برخی جشنواره های بی خاصیت و یا اعطای وام به دوستان و نزدیکان خود هدر می دهد بهتر است که دیگر هرگز وجود خارجی نداشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.