شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

همزمان با سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران

شمقدری از فیلمنامه مشترک خود و شهاب ملت خواه با موضوع جنایت آمریکایی‌ها یاد کرد

شهاب ملت خواه-جواد شمقدری

سینماپرس: جواد شمقدری با انتشار پیام هایی در فضای مجازی ضمن بیان تسلیت برای درگذشت شهاب ملت خواه، از نوشته مشترک با این هنرمند در زمینه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران یاد کرد.

به گزارش سینماپرس جواد شمقدری کارگردان سینما و رئیس اسبق سازمان سینمایی در فضای مجازی نوشت: شهاب ملتخواه هنرمند خوب خراسانی و فردی که زخم شکنجه ساواک رژیم ددمنش شاه را نیز بر تن رنجور خود حمل میکرد بعد از عمری مجاهدت هنری بر اثر کرونا به لقاالله پیوست. شرایط تبعیض آمیز حمایت از هنرمندان، به او مجال کمی داد تا هنرش را به تمام نشان دهد، برای همین سعی کردم به سهم خود بخشی از فرصتهای خلق اثر هنری را برای او مهیا سازم.

شمقدری از فیلمنامه مشترک خود و شهاب ملت خواه با این موضوع یاد کرد
این عکس در سفری است که به لبنان رفتیم. خدایش رحمت کند و او را در جوار اولیاء الهی محشور سازد.

شمقدری با انتشار پستی دیگر به مناسبت ۱۲ تیرماه روز حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران نوشت: انیمیشن دستهای کوچک، قلبهای بزرگ با موضوع سرنگونی هواپیمای ایرباس ایرانی با موشکهای ناو جنگی آمریکا (وینسنس) در سال ۱۳۶۷ توسط من و شهاب ملتخواه نوشته شد که متاسفانه در فرایند تولید تحریف هایی شکل گرفت که نزد مخاطب کودک و نوجوان نقش شیطانی آمریکا را تقلیل دهد!
با این حال باز هم ساخت یک انیمیشن با هدف ثبت این جنایت بشری آمریکا در سیما غنیمت بود. این کار به صورت سریال و در سال ۸۱ نوشته شد که به دلیل همین رفتار گروه تولید انیمیشن، ادامه آن ساخته نشد.

شمقدری از فیلمنامه مشترک خود و شهاب ملت خواه با این موضوع یاد کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.