چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

رضا توکلی مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی در کارهای مناسبتی باعث دیده شدن می‌شود

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر سریال «برادر» به بهانه بازپخش این مجموعه تلویزیونی از حضورش در این سریال و همکاری با جواد افشار گفت.

به گزارش سینماپرس، رضا توکلی درباره سریال «برادر» ساخته جواد افشار که این روزها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود به مهر بیان کرد: سریال «برادر» قصه جذابی داشت که از جنبه‌های دراماتیک فراوانی برخوردار بود. این سریال توانسته بود علاوه بر نمایش روابط افراد میان یک خانواده سنتی، بخشی از معضلات موجود در اقتصاد کشور را هم به نمایش بگذارد. از سوی دیگر، بازیگران خوبی برای ایفای نقش‌های اصلی و فرعی سریال انتخاب شده بودند که توانستند بازی‌های خوبی را ایفا کنند.

وی درباره همکاری با جواد افشار تصریح کرد: کار با جواد افشار واقعاً لذت بخش است، او در کارش صبور است و رابطه دو جانبه خوبی با بازیگرانش دارد. وقتی با افشار همکاری می‌کنی خیالت راحت است که هم کار دیده می‌شود و هم نقش خودت. افشار یک محیط آرام و به دور از تنش را در پشت صحنه کارهایش برقرار می‌کند که حاصلش به جلوی دوربین هم منتقل می‌شود.

نقش آفرینی در کارهای مناسبتی دیده می‌شود

این بازیگر درباره حضورش در سریال‌های مناسبتی توضیح داد: وقتی در سریال‌های مناسبتی بازی می‌کنی، علیرغم فشردگی و سختی‌هایی که این نوع آثار دارند، می‌توانید تا حدود زیادی مطمئن باشید که نقش آفرینی‌تان دیده می‌شود. مردم معمولاً این سریال‌ها را می‌بینند و داستانش را دنبال می‌کنند. این قاعده نه فقط در مورد سریال‌های ماه مبارک رمضان که برای مجموعه‌های نوروزی هم صدق می‌کند؛ زمانی که در کار نوروزی هم استقبال مخاطب را می‌بینید، خستگی کار شبانه روزی از تنت بیرون می‌رود.

وی درباره نقش خود در «برادر» که شخصیتی منفی بود یادآور شد: صابر یک قاچاقچی برنج است که علاوه بر واردات برنج بی کیفیت، در عرضه هم تقلب می‌کند و برنج بی‌کیفیت خارجی را با ایرانی مخلوط کرده و به بازار می‌فرستد. از سوی دیگر، صابر با حاج کاظم پهلوان هم یک دشمنی و کینه قدیمی دارد و برای خدشه دار کردن اعتبار او از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

توکلی درباره گریم خود نیز گفت: یکی از ویژگی‌های خوب آقای افشار این است که با بازیگر تعامل فوق العاده‌ای دارد. وقتی با ایشان درباره کاراکتر صابر صحبت می‌کردیم، تصمیم بر این شد که او مو نداشته باشد و به همین خاطر، موهای سرم را برای این نقش تراشیدم و البته وزنم را هم کمی پایین آوردم.

وی اضافه کرد: اگر گریم متفاوت می‌تواند به باورپذیری یک نقش کمک کند، چه ایرادی دارد که انجام شود. به نظر خودم یکی از دلایل دیده شدن نقش صابر همین گریم متفاوت و سر تراشیده‌اش بود.

مردم مرا با نقش‌های مثبت به یاد می‌آورند

توکلی که اغلب در نقش‌های مثبت دیده شده است اظهار کرد: نقش صابر اولین و تنها نقش منفی‌ام در بازیگری نیست. برای مثال، قبل از «برادر» در سریال «کیمیا» هم نقش یک ساواکی را بازی می‌کردم که آن هم منفی بود؛ اما مردم بیشتر مرا با نقشه‌های مثبت مثل روحانی سریال «او یک فرشته بود» به یاد می‌آورند. دوست داشتم تماشاگر مرا در قالب نقش‌های دیگر هم ببیند. این توانایی را در خود می‌بینم که نقش‌های متفاوت بازی کنم و به نظرم با نقش صابر این را ثابت کردم. همیشه از نقش‌های متفاوت استقبال کرده‌ام و دوست ندارم نقش‌های تکراری بازی کنم.

بازیگر «احضار» افزود: صابر در «برادر» یک قاچاقچی بی‌رحم است که فقط به منافع خودش فکر می‌کند، چنین آدم‌هایی در جامعه ما کم نیستند. به هر حال، این آدم با خود واقعی‌ام خیلی فاصله داشت و اشتراکی بین ما نبود. سعی کردم با یادآوری آدم‌هایی مثل صابر که در زندگی دیده‌ام، به ریزه‌کاری‌ها و ویژگی‌های شخصیتی او نزدیک شوم و یک کاراکتر باورپذیر و ملموس را برای مخاطب بازی کنم.

بازیگر طنز «زیرزمین» درباره اینکه خودش نقش‌های مثبت را بیشتر دوست دارد یا منفی عنوان کرد: بستگی به تاثیرگذاری و دیده شدنش دارد. مثبت و منفی بودن خیلی برایم اهمیت ندارد. همان نقش روحانی «او یک فرشته بود» با اینکه کاملاً مثبت به نظر می‌رسید؛ اما به خوبی دیده شد. نقش صابر هم علیرغم منفی بودنش واقعاً برای بیننده جذاب بود و برای خودم هم جذابیت‌های زیادی داشت. حتی طول و عرض نقش هم تاثیر چندانی در دیده شدنش ندارد. ممکن است نقشی فرعی مثل صابر حتی از نقش‌های اصلی بیشتر دیده شود و بتواند با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند.

وی درباره بازخوردهای «برادر» نیز گفت: استقبال مردم نه فقط درباره نقش خودم که برای خود سریال هم عالی بود. من در کوچه و خیابان با مردم در تماس هستم و می‌دیدم که چقدر نقش صابر برایشان جالب بوده است. اصولاً سریال‌های مناسبتی مخاطبان زیادی دارند و معمولاً مورد توجه قرار می‌گیرند. طبیعتاً نقش‌های این سریال‌ها هم با استقبال مردم مواجه می‌شوند.

وی درباره فعالیت‌های این روزهایش و اینکه هنوز این سریال را می‌بیند یا خیر گفت: معمولاً سریال‌های قدیمی را از آی‌فیلم می‌بینم، از این سریال هم چند قسمتی را در زمان بازپخش دیده‌ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.