دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۳

معینی: چشم امید ما به دست های پرتوان آیت الله رئیسی است/ تبعیض و نابراری، فقر و استیصال، بی عدالتی و ناکارآمدی مدیران در سینما بیداد می کند!

گیتی معینی

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: بنده انتخاب رئیس جمهور ارجمند حضرت آیت الله رئیسی را خدمت همه یکایک ملت شریف ایران تبریک عرض می کنم و مسرورم که ایشان با تمامی تبحری که دارند برای اداره امور اجرایی کشور برگزیده شدند؛ بی تردید چشم امید ما به دست های پرتوان آیت الله رئیسی است تا ان شاالله با یاری و مدد ایشان معضلات و مشکلات عدیده در کشور و بالاخص حوزه فرهنگ و هنر از بین برود و حق به حق دار برسد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ابلق» و «قسم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه امروزه تبعیض و نابراری، فقر و استیصال، بی عدالتی و ناکارآمدی مدیران در سینما بیداد می کند! همه فکر می کنند هنرمندان میلیاردر هستند و پول پارو می کنند این در حالی است که بخش اعظمی از اهالی فرهنگ و هنر کشور در آلونک زندگی می کنند و حتی توان پرداخت پول آب و برق ماهیانه شان را ندارند.

وی ادامه داد: این تصور غلطی که عموم مردم از زندگی هنرمندان دارند باید از بین برود. درست است که برخی از سینماگران بسیار مرفه هستند که یا به دلیل ارثیه پدری شان است یا شغل دوم و یا زدوبند و رانت هایی که در سینما نصیب شان شده، اما این مسأله متعلق به عموم سینماگران نیست و به خصوص پیشکسوتان سینما در شرایط بسیار بدی روزگار می گذرانند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما انسان های آبرومندی هستیم که نمی توانیم دست گدایی پیش این و آن دراز کنیم و این وظیفه متولیان فرهنگی و هنری کشور است که دردی از ما درمان کرده و به فکر ما باشند. سال ها قبل به هر مناسبت مبالغ و یا کالاهایی به هنرمندان اعطا می شد که متأسفانه سال ها است این کار پسندیده را هم نادیده گرفته اند و امیدوارم دولتمردان جدید این مهم را مجدداً احیاء نمایند.

معینی در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به آیت الله رئیسی اظهار داشت: بنده امیدوارم شما با رأفت اسلامی اجازه دهید ایرانیانی که در سراسر جهان زندگی می کنند بتوانند به آغوش میهن برگردند و در کشورشان زندگی کنند و در ایران عزیز بمیرند و به خاک سپرده شوند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: بسیاری افراد حتی هنرمندان نامداری در گوشه گوشه دنیا در حال زندگی کردن هستند که اگر با رأفت اسلامی با ایشان برخورد شود با جان و دل حاضر به بازگشت در میهن اسلامی مان هستند و امیدوارم این مهم نیز توسط آقای رئیس جمهور پیگیری و اجرایی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.