سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند/۵

برجی: باعث تأسف است که در این ۸ سال هیچ مستند ارزشمندی در خصوص شهدای مدافع حرم، دستاوردهای نظام اسلامی، زندگی سردار سلیمانی و... تولید نشد/ سینمای مستند را ویران کردند!

رضا برجی در مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند در دولت تدبیر و امید گفت: باعث تأسف است که در این ۸ سال هیچ مستند ارزشمندی در خصوص شهدای مدافع حرم، دستاوردهای نظام اسلامی، زندگی سردار سلیمانی و... تولید نشد و بالعکس آقایان تا توانستند مستندهایی تولید کردند که هیچ دستاوردی برای کشور نداشتند و سینمای مستند را از ریل اصلی اش خارج کردند.

کارگردان مستندهای «در امتداد غدیر» و «سواحل اشک و زیتون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در یک کلام باید عنوان کنم مدیرانی که در این سال ها سیاست گذاری سینما را بر عهده داشتند سینمای مستند را ویران کردند و باعث شدند تا قطار مستندسازی از ریل خارج شود.

وی ادامه داد: باعث تأسف و تأثر است که اغلب مستندسازان شهیر کشور یا درگیر کارهای تبلیغاتی شده اند و یا ناخواسته مجبور به خانه نشینی هستند؛ همه این اتفاقات به دلیل فجایعی است که طی ۸ سال گذشته در دولت تدبیر و امید رخ داد.

برجی سپس با بیان اینکه در این سال ها ما حتی اندک مستندهای متعهد به مردم یا نظام ندیدیم اظهار داشت: متأسفانه مدیران سینمایی به جای آنکه مستندهای استراتژیک و... تولید کنند دست به ساخت مستندهایی زدند که برخی چهره های برجسته کشور مانند شهید آوینی در آن تخریب شدند و بنده شخصاً در جریان هستم که حال خانواده این شهید بزرگوار بعد از تماشای این مستند بسیار بد شده است.

این سینماگر سپس تأکید کرد: امیدوارم مدیرانی که به زودی در دولت سیزدهم اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست می گیرند با بهره گیری از مشاوران درست، مانند مدیران قبلی خود را همه چیز دان ندانند و برای رشد و اعتلای سینمای مستند بحران و استراتژیک تلاش شبانه روزی و جهادی داشته باشند.

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی و سینمایی هرگز نباید تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را از یاد ببرند و بایستی با تدبیر و هوشمندی دست به تولید آثاری علیه مستکبران و معاندان بزنند. بنده امیدوارم آیت الله رئیسی مدیران متعهد و انقلابی را برای اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور به کار بگیرند تا مجدداً شاهد تخریب ارزش ها در سینمای مستند و داستانی نباشیم و بتوانیم آرمان های انقلاب اسلامی را در سینما همواره زنده نگاه داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.