شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند/۲

جان میرزایی: مدیران سینمای مستند در ۸ سال گذشته نگاه لوکس، جشنواره ای و سیاه و بدبینانه را در آثار مستند ترویج کردند/ زندگی مستندسازان دستخوش رکود مطلق است!

احمد جان میرزایی

سینماپرس: احمد جان میرزایی مستندساز مطرح کشور در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند در دولت تدبیر و امید گفت: مدیران سینمای مستند در ۸ سال گذشته نگاه لوکس، جشنواره ای و سیاه و بدبینانه را در آثار مستند ترویج کردند؛ عملکرد آن ها تنها در حد دادن یک گزارش کار به مقام های بالادستی شان بود و دغدغه ای برای تولید آثار ارزشمند و اثرگذار نداشتند.

کارگردان مستندهای «در خلوت خدا» و «سوگنامه امام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم مدیرانی که به زودی در پست های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و نهادهای تابعه این سازمان منصوب می شوند نگاهی حرفه ای به مقوله فرهنگ و هنر و سینما داشته باشند و مانند مدیران سال های اخیر پست و مقام شان را تنها در ارائه یک بیلان به بالادستی های شان نبینند!

وی ادامه داد: باعث تأسف است که طی سال های اخیر برخی مدیران بیشتر توجه شان در حوزه تولید آثار مستند به برخی مسائل حزبی بوده و مروج افکار خاصی بوده اند که دغدغه مردم در آن ها لحاظ نشده است و تنها دغدغه طیف خاصی در آن وجود داشته؛ این نوع روش مدیریت و این نوع نگاه بسیار غلط است و من امیدوارم دیگر هرگز شاهد حضور چنین مدیرانی در عرصه سینمای مستند نباشیم.

جان میرزایی سپس با بیان اینکه زندگی مستندسازان دستخوش رکود مطلق و انواع گرفتاری ها است تصریح کرد: در این وانفسای اقتصادی که بسیاری از هنرمندان مطرح و به نام کشور درگیر تأمین معاش روزانه شان هستند برخی افراد با بودجه های میلیاردی از بیت المال آثاری را تولید می کنند که هیچ خاصیتی برای کشور و جامعه ندارند.

وی متذکر شد: این بودجه ها که چنین غیرمنصفانه در حال حیف و میل شدن است باید به سینماگران بیکار اما دغدغه مندی که از جفای روزگار و برخی مدیران خانه نشین شده اند اختصاص داده شود. من امیدوارم هرچه سریع تر بتوانیم شاهد از بین رفتن منیت در سینمای مستند و حضور پرشور همه فعالان و دغدغه مندان سینمای مستند در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.