چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۱۵

هاشمی: امیدوارم آتشی که به جان سینما افتاده با مدیریت خوب دولتمردان جدید فروکش کند/ طی سال های اخیر بی عدالتی در سینما بیداد کرد

سیدجواد هاشمی

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: طی سال های اخیر سینما بیش تر از همه ارکان فرهنگی کشور لطمه خورده، بنده امیدوارم آتشی که به جان سینما افتاده با مدیریت خوب دولتمردان جدید فروکش کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «تورنادو» و «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید منصوب کردن نیروهای کارآمد و با تجربه اولین گام موفقیت در سینما خواهد بود و من امیدوارم آیت الله رئیسی از نیروهای کارآمد در پست های مهم فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی ادامه داد: اعطای یارانه مناسب به سینماگران شاید بتواند زخم های درمان نشدنی هنرمندان را مرهم بگذارد. متأسفانه ما این اواخر و بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا خیلی ضرر کردیم به نحوی که می توان بر این امر صحه گذاشت که سینما دیگر وجود خارجی ندارد!

هاشمی سپس با تأکید بر اینکه طی سال های اخیر بی عدالتی در سینما بیداد می کرد متذکر شد: در سینما بیشتر از عدالت چیزی کارگشا نیست و خوشبختانه آیت الله رئیسی معتقد به گسترش عدالت هستند؛ متأسفانه در دایره سینما افراد زیادی به عنوان مافیا وجود دارند و زدوبند و رفیق بازی بیداد می کند. یکی از اتفاقات تلخی که ما شاهد بودیم این بود که مدیران از افرادی حمایت می کردند که با آن ها از نظر سیاسی همسویی داشتند که این اتفاق به شدت از عدالت به دور است.

این سینماگر تصریح کرد: متأسفانه حتی در زمینه اعطای کمک های خاص مالی برای ساخت فیلم هم رویکرد سیاسی سینماگران برای مدیران مهم بود! در زمینه اکران نیز همین مسأله در اولویت تصمیم گیری ها قرار داشت. همه این ها باعث شد کسانی پول بگیرند و فیلم بسازند که امروز به دلیل کیفیت پایین یا فیلم های شان در کشوها خاک می خورد و اکران نشده و یا اکران شدند و هیچ اقبال عمومی متوجه شان نشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «اخراجی ها» و «آخرین شناسایی» خاطرنشان کرد: دولت جدید باید اقتدار خود را نشان دهد. در کنار دولت مراکز قدرتمند مالی وجود دارد و این پول ها که متعلق به بیت المال است باید مدیریت شود.

وی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما برای پست مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه فردی مناسب تر است اظهار داشت: در سینما تجربه بهتر از جوان بودن است و از این رو امیدوارم رویکرد آیت الله رئیسی در سینما و فرهنگ و هنر جوانگرایی نباشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.